hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد چگونه است؟

بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد چگونه است؟


مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند فعالیت مدارس در شهرهای با وضعیت آبی و زرد در سطح کشور توضیحاتی ارائه داد.
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره روند فعالیت مدارس در شهرهای با وضعیت آبی و زرد در سطح کشور توضیحاتی ارائه داد.
محمد محسن بیگی در این باره اظهار کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی دیروز در ستاد ملی کرونا مطرح و خواسته شده که دستورالعمل آن تدوین شود.
وی افزود: پیشنهاد این بوده که در مناطق آبی فقط مدارس زیر ۵۰ دانش آموز در کشور به صورت حضوری بازگشایی شوند. چون اکثر این مدارس در مناطق دور افتاده و صعب العبور هستند که دسترسی کمتری هم به امکانات و فضای مجازی دارند. همچنین پیشنهاد شده که دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی فقط در مناطق آبی و زرد با حداکثر ۱۰ دانش آموز به صورت حضوری به مدرسه بروند.
مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شده هنرستان ها که فعالیت های کارگاهی دارند تا سقف ۱۵ نفر در مناطق آبی و زرد بازگشایی شوند و در مناطق قرمز و نارنجی به روال گذشته، بازگشایی انجام نمی شود.
محسن بیگی درباره زمان و نحوه تدوین دستورالعمل بازگشایی در مناطق آبی و زرد گفت: شورای عالی آموزش و پرورش باید این دستورالعمل را تهیه کند. ما شرایط و پروتکل ها را به شورای عالی اعلام کردیم. احتمالا موضوع در جلسه بعدی ستاد کرونا دوباره مطرح و درباره آن تصمیم گیری می شود.
وی افزود: فعلا تا زمانی که ابلاغیه جدیدی صادر شود، مدارس به روال قبل غیرحضوری هستند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد