hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کرونای انگلیسی در مشهد نداشته‌ایم/ احتمال اضافه کردن سوش جدید به واکسن کرونا

کرونای انگلیسی در مشهد نداشته‌ایم/ احتمال اضافه کردن سوش جدید به واکسن کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:هنوز نمونه‌ای از ابتلاء به نوع ویروس جدید کرونا در مشهد گزارش نشده است.
مهدی قلیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بررسی‌ها و محاسبات نشان می‌دهد سرعت واگیری و انتشار این گونه جدید ویروس کرونا ۷۰ درصد بیشتر از گونه‌های قبلی است؛ به عنوان مثال می‌دانیم که ویروس آنفلوآنزا مرتب در حال جهش است و واکسنی که امسال تزریق می‌شود برای سال آینده ارزشی ندارد، زیرا ویروس جهش یافته و سوش جدیدی ایجاد کرده است. متخصصان سوش جدید را به واکسن آنفلوآنزا اضافه می‌کنند تا واکسن برای سال آینده مطابق با جهش ویروس عمل کند و تاثیر داشته باشد. جهش در زندگی ویروس امری طبیعی است. بنابراین براساس این جهش‌ها ممکن است، نیاز باشد تا به واکسن‌کرونا سوش‌های جدید اضافه شود.
وی افزود: علائم بالینی کرونای انگلیسی با کرونای قبلی  تفاوت ندارد. بررسی‌ها و محاسبات نشان می‌دهد سرعت سرایت و انتشار این گونه جدید ویروس ۷۰ درصد بیشتر از گونه‌های قبلی است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: راه پیشگیری نیز تفاوتی ندارد و همچنان افراد باید از ماسک استفاده کنند، شست‌وشوی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی را داشته‌ باشند. همچنین درمان‌ این ویروس نیز مانند قبل است. بنابراین تنها ویژگی بارز آن سرعت بیشتر انتقال آن از فردی به فرد دیگر است.
قلیان با اشاره به اینکه «تشخیص بالینی این ویروس با همان تست‌های قبلی امکان‌پذیر است»، گفت: فقط تشخیص نوع سوش و جهش ویروس متفاوت است که نیاز به آزمایشگاه تحقیقاتی و آکادمیک دارد. متخصصان در صورت لزوم و براساس سابقه سفر فرد به کشور انگلیس نمونه تست فرد را به یکی از آزمایشگاه‌های تهران می‌فرستند.
وی عنوان کرد: تنها یک مورد از این ویروس در کشور کشف شده و تاکنون مورد دیگری گزارش نشده است. خوشبختانه در مشهد نیز هنوز نمونه‌ای از ابتلاء به این نوع ویروس گزارش نشده است. مردم باید بدانند که این خبرها در سطح دنیا نباید آن‌ها را نگران کند، بلکه باید نسبت به آن هوشیارتر شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد