hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ضایعات فروشی‌ها عامل آلودگی است/اخطار فعالیت تا پایان امسال

ضایعات فروشی‌ها عامل آلودگی است/اخطار فعالیت تا پایان امسال

شهردار منطقه ۲ شیراز اعلام کرد که بیش از ۵۰ واحد ضایعات فروشی در این منطقه فعالیت می‌کنند که علاوه بر مزاحمت‌های زیاد، هوا و منظر شهری این محدوده را هم آلوده کرده‌اند.
غلامرضا شهریاری بیان کرد: فعالیت ضایعات فروشی‌های مستقر در منطقه ۲ شیراز و بافت قدیم این منطقه باعث بروز مشکلات عدیده‌ای از آلودگی هوا گرفته تا ایجاد آلودگی صوتی و ... برای ساکنان آن شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز شهریاری اضافه کرد: دلیلی وجود ندارد که ضایعات فروشی‌ها در محله‌های قدیمی و مسکونی شیراز فعالیت و آسایش اهالی این مناطق را سلب کنند.
شهردار منطقه ۲ شیراز اضافه کرد: این واحدهای مزاحم جدای از مزاحمت‌ برای اهالی و سلب آسایش آنها اقدام به سوزاندن ضایعات و پلاستیک نیز می‌کنند که این موضوع باعث آلودگی هوای این منطقه و بروز مشکلاتی برای مردم شده و نارضایتی عمومی نیز ایجاد کرده است.
شهریاری با تصریح بر اینکه این ضایعات فروشی‌ها حداکثر تا پایان سال ۹۹ فرصت دارند که منطقه ۲ را ترک کنند در غیر این صورت برخورد قاطع، جدی و قانونی در این باره خواهد شد.
او از این منطقه قدیمی به عنوان هویت کلانشهر شیراز یاد کرد و گفت: اغلب ضایعات فروشی‌های این منطقه در اختیار اتباع کشور افغانستان است و متاسفانه دود ناشی از فعالیت این واحدهای مزاحم در چشم اهالی می‌رود.
شهردار منطقه ۲ شیراز همچنین به کمبود امکانات ورزشی موجود در این منطقه هم اشاره و بیان کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی و به ویژه اداره کل ورزش و جوانان استان فارس درخواست داریم که در این منطقه اقدام به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی کنند و شهرداری نیز آمادگی تامین زمین را دارد.
شهریاری با بیان اینکه هم اینک ۸۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در منطقه ۲ شهرداری شیراز در دست اجراست افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۰ نیز طرح‌های عمرانی دیگری با اعتباری افزون ۷۰۰ میلیارد ریال در این منطقه کلید می‌خورد.
او همچنین به مشکلات زیرساختی خیابان کارگر و قاآنی شیراز اشاره کرد و گفت: بهسازی این خیابان‌ها به دلیل عملیات عمرانی آب و فاضلاب متوقف شده که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده این کار که شامل بهسازی آسفالت و پیاده رو این ۲ خیابان است، انجام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد