hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گلایه مردم از کمبود روغن در شهرهای مختلف فارس/ مغازه‌داران روغن را به مشتریان ثابت می‌فروشند

گلایه مردم از کمبود روغن در شهرهای مختلف فارس/ مغازه‌داران روغن را به مشتریان ثابت می‌فروشند

ماه‌هاست که کمبود روغن خوراکی به یکی از دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده و هر بار مسئولان فارس قول متعادل‌سازی بازار روغن را می‌دهند اما با مراجعه به فروشگاه‌ها کمبود محسوس روغن قابل مشاهده است.

ماه‌هاست که کمبود روغن خوراکی به یکی از دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده و هر بار مسئولان استان قول متعادل‌سازی بازار روغن را می‌دهند اما با مراجعه به فروشگاه‌ها حتی فروشگاه‌هایی که برای توزیع روغن انتخاب شده‌اند کمبود محسوس روغن قابل مشاهده است.

یکی از شهروندان شیراز گفته است: مشکل روغن در شیراز کمبود روغن نیست و بیشتر شبیه قحطی روغن است چطور امکان دارد که یک هفته پشت سر هم به فروشگاه‌هایی که مسئولیت توزیع روغن مراجعه کنی ولی هربار بگویند روغن تمام شده؟!

یکی دیگر شهروندان شیراز گفته است: کمبود روغن در بسیاری از استان‌های کشور برطرف شده ولی در شیراز هنوز با این مشکل روبه‌رو هستیم و در هیچ کدام از سوپرمارکت‌ها روغن نیست و مغازه‌دارانی که روغن دارند فقط به مشتریان ثابتشان می‌فروشند.

یکی دیگر از شهروندان شیراز می‌گوید: دو روز پشت سر هم به فروشگاه‌ برای خرید روغن مراجعه کردم اما هر بار قفسه روغن خالی بود در نهایت مجبور شدم یک بطری روغن را به قیمت 83 هزار تومان خرید کنم.

کمبود روغن نه تنها در شیراز بلکه در تمام شهرستان‌های فارس وجود دارد. یکی از شهروندان زرقان که به گفته خودش در مراجعه به فروشگاه‌ها برای خرید روغن مجبور به خرید اجباری رب‌گوجه فرنگی و تن ماهی شده است خواستار رسیدگی مسئولان فارس به این مشکل شده است.

یکی از شهروندان فسا که به گفته خودش به دلیل نبود روغن مجبور شده 3 روز از کره استفاده کند، می‌گوید: هر بار اعلام می‌کنند که مشکل روغن برطرف می‌شود و مسئولان شهرستان می‌گویند که روغن خوراکی وجود دارد اما چیزی توزیع نمی‌شود اگر هم توزیع می‌شود آنقدر کم است که کفاف همه خانواده‌ها را نمی‌دهد.

یکی از شهروندان لارستان با بیان اینکه روغنی که به قیمت مصوب مصرف‌کننده 46 هزار تومان است توسط شرکت تعاونی روستایی با کارت ملی با یک عدد نمک تاریخ گذشته با قیمت 100 هزار تومان بین مردم توزیع شده است از مسئولان خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

یکی از شهروندان مرودشت نیز گفته است: کمیابی، نبود روغن و تزریق قطره چکانی روغن به فروشگاه‌ها در شهرستان مرودشت سبب ایجاد صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت شده که در این وضعیت شیوع کرونا اصلا درست نیست.

روزانه 60 تن روغن توسط تنها کارخانه روغن نباتی فارس تولید می‌شود و علاوه بر آن 40 تن روغن نیز از طریق فروشگاه‌های بزرگ که با شرکت‌های خارج از استان قرارداد دارند توزیع می‌شود این در حالی است که میزان روغن خوراکی مورد نیاز استان فارس روزانه بیش از 220 تن است و همین بهم خوردن عرضه و تقاضا سبب شده که عموم مردم برای تامین روغن مورد نیاز خود با چالش روبه‌رو شوند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد