hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > دشمنان قسم‌خورده لس‌آنجلس- تهران

دشمنان قسم‌خورده لس‌آنجلس- تهران

آیا پای مسعود کیمیایی در میان است؟


«سوفی و دیوانه» که از سینماها پایین کشیده شد، «لس‌آنجلس تهران» جای آن را گرفت، اما هنوز از گرد راه نرسیده، مورد انتقاد کاربران مجازی قرار گرفت. در روزهای گذشته شدت انتقاد به این فیلم کمدی به قدری زیاد شد که باعث شد پرویز پرستویی و مهناز افشار نسبت به آن واکنش نشان دهند. آنها از گروه‌ها و افرادی صحبت به میان آوردند که قصد کرده‌اند «زیرآب فیلم را بزنند».
حالا دوباره پرویز پرستویی در گفت‌وگو با رادیو سوئد درباره خصوصیات این فیلم توضیحاتی داده است؛ اینکه «لس‌آنجلس تهران» کمدی متفاوت و فانتزی است، از کلمات رکیک و توهین‌آمیز استفاده نشده و به مخاطب احترام گذاشته است: «عده‌ای از روز اول بدون آنکه این فیلم را ببینند، شمشیر را برای آن از روی بستند و گروهی از تماشاگران نیز نظر مثبتی درباره این فیلم نداشتند. در سینما همه به دنبال این هستند که رکورد یکدیگر را در فروش و سایر بخش‌ها بگیرند و اصطلاحا رکورد بزنند که این امر تبدیل به یک معضل و طاعون در سینما شده است.» او معتقد است که این روزها بیشتر فیلم‌های سینمایی و آیتم‌های تلویزیونی طنز و کمدی است که آن را کمی گسترش دادند: «لس‌آنجلس تهران با شکل کمدی که فیلم‌های دیگر پیش از این عرضه کرده‌اند یا مخاطبان در سینما با آن روبه‌رو شدند، تفاوت دارد و ما به دنبال ساخت یک فیلم کمدی بودیم که محتوا دارد.» پرویز پرستویی می‌گوید که گروهی که تحمل دیدن برخی فیلم‌ها را ندارند، شروع به سنگ‌اندازی می‌کنند و در راه نمایش آنها چوب لای چرخ می‌گذارند: «در زمان اکران فیلم مارمولک نیز این سنگ‌اندازی‌ها وجود داشت اما همه مخالفت‌ها در طول زمان جواب برعکس داده است.» او درباره نقش‌هایی که بازی می‌کند هم توضیح می‌دهد: «قرار نیست که من تا آخر عمر دایم نقش حاج کاظم را فقط بازی کنم؛ البته هر نقشی را که بازی کردم، به آن کاملا اعتقاد داشتم و با علاقه بازی
کردم.»
مهناز افشار هم چند روز قبل درباره نقدها نوشته بود: «‏اینکه یک فیلم سینمایی یا هر چیزی را دوست داشته باشیم یا نه حق طبیعی همه است و نباید معترض دوست‌نداشتن یا داشتن اونها شد! اما وقتی مواجه میشی به جملاتی چون من قسم خوردم زیرآب این فیلم رو بزنم، یه‌کم از انصاف به دوره و کاملا معلوم میشه دیگه بحث سلیقه نیست. ‏اینکه این فیلم فانتزی و سبک کمدیش به دور از شوخی‌های جنسی است، رو باید مد نظر قرار بدیم و قرار نیست به چیزهایی بخندیم که همیشه می‌خندیدیم! اما همچنان معتقدم قرار نیست همه هم سلیقه باشند.»

حاشیه‌ها از کجا آب می‌خورد

«لس‌آنجلس تهران» یک فانتزی و طنز درباره مهاجرت معکوس است و به نظر می‌رسد در ١٠ روزی که روی پرده رفته است،   با هجوم برخی از گروه‌ها و افراد سینمایی مواجه شده است. «شهروند» با جست‌وجو در شبکه‌های مجازی درباره این فیلم به چند فرضیه رسید که در ادامه می‌خوانید.
زورگیران فرهنگی؟
این روزها بازار تجارت آگهی در پیج‌های اینستاگرامی فرهنگی هم مثل بخش‌های دیگر جامعه درگیر رقابتی ناسالم است. مدیران پیج‌های پرطرفدار اینستاگرامی و حتی سایت‌ها از تهیه‌کننده‌ها طلب آگهی می‌کنند و وقتی به نتیجه نمی‌رسند، فیلم را مورد حمله قرار می‌دهند. مخاطبان هم که این روزها جز پیج‌های اینستاگرامی جای دیگری را برای فحاشی پیدا نمی‌کنند، همان‌جا هیجانات خود را تخلیه می‌کنند.  عده‌ای می‌گویند این اتفاق گریبانگیر فیلم تازه تینا پاکروان شده است و حتی مخاطبانی که فیلم را ندیده‌اند هم در این پیج‌ها نظر می دهند و به شایعات دامن می زنند؛ مثلا یکی از همین کاربران نوشته است که خودم فیلم را ندیدم، اما اعضای تحریریه  یک رسانه معتقد بودند که فیلم خوبی نیست.
شایعه فروش فیلم با بلیت‌های ارگانی
یکی از شایعاتی که در همین صفحات و کامنت‌هایش دست به دست می‌شود، فروش فیلم به وسیله بلیت‌های ارگانی و رایگان برای کارمندان یک بانک دولتی است که از سوی روابط عمومی فیلم بشدت تکذیب شده است. در برابر همه این شایعات به نظر می‌رسد لس‌آنجلس-تهران در فروش رقیب فیلم هومن سیدی باشد، این فیلم در ١٠ روز اکرانش مرز یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان را گذرانده است.
حکایت یک اختلاف دیرینه
دو سالی از ساخت فیلم قاتل اهلی می‌گذرد اما هنوز قصه اختلاف پرویز پرستویی با مسعود کیمیایی بر سر تغییر دیالوگ‌ها، تدوین چندباره و جانبداری پرویز پرستویی از تهیه‌کننده در مقابل مسعود کیمیایی دست به دست می‌شود. این اختلاف فرضیه دوم را رقم می زند؛ اینکه سایت‌ها و پیج‌های شناخته‌شده و پرطرفدار مسعود کیمیایی، دلخوری‌ها را فراموش نکرده و دارند تلافی می‌کنند؛ ضمن اینکه یک رسانه سینمایی هم در چند روز متوالی گزارش‌ها و خبرهای منفی‌ای درباره این فیلم منتشر کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد