hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نقره جای معاملات طلا را در بازار مشهد گرفت

نقره جای معاملات طلا را در بازار مشهد گرفت

رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: با افزایش قیمت طلا ساخت، خرید و فروش زیورآلات نقره در بازار مشهد رونق گرفته است.
محمدباقر معبودی نژاد رئیس اتحادیه صنف طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: کارگاه‌های تولیدی زیورآلات در مشهد به سبب رکود بازار، ساخت زیورآلات نقره را به دست گرفته اند، زیرا خریدار بیشتری نسبت به طلا در بازار وجود دارد.

او افزود: مشهد قطب تولید زیورآلات نقره است و ساخت و عرضه زیورآلات نقره یکی از جاذبه‌های گردشگری  مشهد به شمار می‌رود.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد ادامه داد: هرچند شیوع کرونا باعث کاهش ورود مسافر به مشهد مقدس شده است و کارگاه‌های تولیدی در این بخش با ۴۰ تا ۵۰ درصد از ظرفیت خود در حال ساخت زیورآلات نقره هستند، اما به محض حضور مسافران و گردشگران در مشهد بازار نقره به روز‌های اوج گذشته بازمی‌گردد.

معبودی نژاد بیان کرد: رفع ممنوعیت صادرات تا سقف سه کیلوگرم زیورآلات نقره همراه مسافر از سوی دولت که اخیرا به اجرا درآمده است بر رونق بازار نقره در مشهد خواهد افزود و با رفع کرونا و حضور مسافران در مشهد، صادرات در این بخش رونق زیادی خواهد گرفت.

او تصریح کرد: هم اکنون میزان تولید زیورآلات نقره در کارگاه‌های تولیدی بیش از میزان مصرف آن‌ها در بازار است و سنگ نقره داخلی کفاف نیاز را می‌دهد، اما به محض حضور مسافران در مشهد، نیاز به واردات سنگ نقره به وجود خواهد آمد.

رئیس اتحادیه صنف طلا، نقره و جواهر مشهد تاکید کرد: دو هزار کارگاه ساخت زیورآلات در مشهد فعالیت دارند که به دلیل تشدید رکود بازار طلا و افزایش تقاضا در نقره، ۵۰ تا ۶۰ درصد از این کارگاه‌ها ظرفیت خود را به ساخت زیورآلات نقره اختصاص داده‌اند.

معبودی نژاد اظهار کرد: در صورت حضور مسافران و گردشگران در مشهد تعداد کارگران طلاسازی‌ها از پنج تا شش نفر فعلی به ۱۰ تا ۱۵ نفر افزایش می‌یابد و معاملات و صادرات بخش نقره رونق زیادی خواهد گرفت.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد