hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > دانشگر گریه کرد، شفر خندید

دانشگر گریه کرد، شفر خندید

هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۵ پنجشنبه با بازی تیم‌های پدیده و فولاد خوزستان آغاز شد. دیداری که با پیروزی 2 بر صفر شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید. در این بازی یونس شاکری (۵۵) و محمدرضا خلعتبری (۷۸) گلزنی کردند تا پدیده با۲۰ امتیاز در صدر جدول باقی بماند.
هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت ۱۵ پنجشنبه با بازی تیم‌های پدیده و فولاد خوزستان آغاز شد. دیداری که با پیروزی 2 بر صفر شاگردان یحیی گل‌محمدی به پایان رسید. در این بازی یونس شاکری (۵۵) و محمدرضا خلعتبری (۷۸) گلزنی کردند تا پدیده با۲۰ امتیاز در صدر جدول باقی بماند.
پیروزی استقلال برابر دایی
دیدارهای این هفته از مسابقات با برگزاری 5 بازی در روز جمعه پیگیری شد. در یکی از حساس‌ترین آنها، سایپا و استقلال از ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی تهران به مصاف هم رفتند. این بازی در شرایطی آغاز شد که پس از مدت‌ها سیدمهدی رحمتی نیمکت‌نشین شده و جای خود را به سیدحسین حسینی داده بود. سایپایی‌ها خیلی زود و با هنرنمایی علی دشتی به گل رسیدند. مهاجم سایپا در دقیقه 6 از پشت محوطه جریمه پا به توپ  شد و با دریبل محمد دانشگر، علی کریمی و سپس پژمان منتظری با یک ضربه محکم، توپ را وارد دروازه سیدحسین حسینی کرد. بلافاصله پس از این گل استقلالی‌ها درصدد جبران برآمدند و تا آستانه رسیدن به هدف هم پیش رفتند اما با بدشانسی، ضربه سر مرتضی تبریزی در دقیقه 8 به تیر دروازه برخورد کرد. پس از نمایش پینگ‌پنگی دو تیم، بازی آرام شد ولی این استقلال بود که در دقیقه ۲۳ به گل رسید. به این ترتیب که روی ارسال خوب مهدی قائدی، محمد دانشگر توپ را از بین پاهای دروازه‌بان سایپا وارد دروازه این تیم کرد. دانشگر که در بازی‌های ابتدایی استقلال اشتباهات فراوانی داشت و باعث شده بود فشار زیادی روی او ایجاد شود، نتوانست بر احساسات خود غلبه کند و پس از به تساوی کشاندن بازی اشک ریخت. شاگردان شفر یک شانس دیگر در دقیقه ۲۷ داشتند تا در این بازی پیش بیفتند اما این بار ضربه علی کریمی به تیر دروازه برخورد کرد تا استقلالی‌ها از این حیث، دبل کنند! در ادامه بازی رنگ و بوی خشونت گرفت و در چند صحنه خطاهای بازیکنان باعث توقف بازی شد. در دقیقه ۲۸ طارق همام و مهدی ترابی با هم درگیر شدند که داور به کاپیتان سایپا کارت زرد داد. استقلال دوباره در دقیقه ۴۰ صاحب یک موقعیت ایده‌آل شد اما ضربه الله‌یار صیادمنش مقابل دروازه سایپا با بی‌دقتی به خارج از چارچوب زده شد. در دقیقه42 نیز قائدی با یک پاس خوب، وریا غفوری را صاحب توپ کرد که بازیکنان استقلال یکبار دیگر تیر دروازه حریف را هدف گرفتند تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
در نیمه دوم و در حالی که استقلال تلاش زیادی برای ایجاد موقعیت گل‌زنی انجام می‌داد، سجاد آقایی به جای قائدی به زمین آمد. این تعویض نفس تازه‌ای به خط حمله استقلال داد تا فشار روی دروازه سایپا افزایش یابد. در دقیقه ۷۸ صیادمنش بازی درخشان خود را تکمیل کرد و توانست یک ضربه پنالتی برای استقلال بگیرد. وریا غفوری پشت این ضربه ایستاد و برخلاف جهت شیرجه دروازه‌‌بان سایپا، گل دوم استقلال را به ثمر رساند. نارنجی‌پوشان سایپا تلاش کردند بازی را به تساوی بکشانند اما با بازی هوشمندانه استقلال در خط‌ هافبک و دفاع، شاگردان علی دایی در ایجاد موقعیت روی دروازه استقلال ناکام ماندند تا بازی در نهایت با پیروزی ۲ بر یک استقلال به پایان برسد و شاگردان شفر بازی باخته را به دومین برد متوالی و خارج از خانه خود تبدیل کنند. استقلالی‌ها با این 3 امتیاز به رده پنجم جدول صعود کردند.
علی دایی: داور به نفع استقلال سوت زد
علی دایی در نشست خبری پس از  بازی گفت: «بعد از گل ما داوری طور دیگری شد و در چند صحنه می‌توانست به بازیکنان استقلال کارت بدهد و طارق همام باید اخراج می‌شد که داور این کار را نکرد. شاید بپرسید چرا آن همه به داوری اعتراض می‌کردم؟ در صحنه پنالتی داور چهارم گفت هند بوده و من پرسیدم چه هندی؟ اما در پایان بازی با هماهنگی با ناظر مسابقه گفتند خطا بوده. حق ما نبود که شکست بخوریم و بازی حداقل باید مساوی می‌شد. به استقلالی‌ها تبریک و به بازیکنان خودم خسته نباشید می‌گویم و سعی می‌کنیم در بازی‌های بعدی شرایط‌مان بهتر شود.»
طاهری: مهم‌تر از برد، نوع فوتبال‌مان بود
بیژن طاهری، مربی استقلال که در غیاب وینفرد شفر محروم در نشست خبری حاضر شده بود، گفت: «بازی بسیار خوبی در این زمین ناهموار داشتیم. ۱۰ دقیقه ابتدایی بازی غافلگیر شدیم و گل دریافت کردیم اما سپس خیلی خوب به بازی برگشتیم. بین دو نیمه آقای شفر درباره تعویض‌ها به من گفت و از کنار نیمکت نیز به ما صحبت‌های ایشان را منتقل می‌کردند. این برد را به هواداران تقدیم می‌کنم که بعد از عقب افتادن از ما حمایت کردند و به بازی برگشتیم. مهم‌تر از برد، فوتبال خوب استقلال بود. جوانان ما هفته به هفته بهتر می‌شوند. این پیروزی و سه امتیاز برای هواداران استقلال است.»
فرار ماشین‌سازی از شکست خانگی
در یکی دیگر از بازی‌های دیروز، ماشین‌سازی میزبان نفت مسجدسلیمان بود که این مسابقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید. فرشاد جانفزا (۴۳) برای نفت گلزنی کرد ولی رضا خالقی‌فر (۹۰) ناجی یاران رضا مهاجری شد و گل تساوی را به ثمر رساند. همچنین بازی تیم‌های سپیدرود و ذوب آهن با تساوی بدون گل به پایان رسید تا علی کریمی همچنان در حسرت برد در لیگ بماند.
در بازی ورزشگاه نقش‌جهان که در آن سپاهان میزبان نساجی بود، قائمشهری‌ها توسط سجاد آشوری (۱۰) به گل رسیدند اما استنلی کی‌روش (۱۵) بازی را به تساوی کشاند. در ادامه، سجاد شهباززاده (۸۳) سپاهان را پیش انداخت ولی فرشاد فرجی (۹۲ ) بازی را مساوی کرد. البته با پنالتی ای که به سود سپاهان اعلام شد، استنلی کی‌روش (96) دوباره گلزنی کرد تا این بازی با پیروزی اصفهانی ها به پایان برسد. در آخرین دیدار هم، استقلال خوزستان که در دقیقه ۴۵ با اخراج همزمان احمد آل نعمه و وحید حمدی نژاد 9 نفره شده بود، 2 بر صفر به میهمان خود پارس جنوبی جم باخت. محمد نوری (۱۳) و مجید علیاری (۷۲) برای جمی ها  گلزنی کردند.
در تنها بازی باقیمانده این هفته، صنعت نفت آبادان و تراکتورسازی از ساعت 18 امروز در آبادان به مصاف هم می روند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد