hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پروژه برج هنر ایلام بعد از ۴ سال بلاتکلیف است

پروژه برج هنر ایلام بعد از ۴ سال بلاتکلیف است

برج هنر ایلام از حرف تا عمل، پروژه‌ای که نه تنها نتوانسته است دردی از دردهای استان ایلام را درمان کند بلکه در هزارتوی بوروکراسی اداری گیر کرده است و محلی برای مناقشه بین کارفرما و مجری شده است.

چهارم شهریور 1395 و هم‌زمان با هفته دولت کلنگ برج هنر ایلام به زمین زده شد، طبق برنامه هم قرار بود تا پایان سال 1398 به بهره‌برداری رسیده و هنرمندان و جوانان استان در حوزه‌های مختلف از آن استفاده کرده و گوشه‌ای از کمبودها و مخاطرات ذهنی و فکری خود را برطرف کند.

این پروژه برای استانی با 27 درصد جمعیت جوان، رتبه پنجم جوانی کشور، 47 درصد فارغ‌التحصیل بیکار و رتبه نخست در تاخیر ازدواج و افزایش سن ازدواج به 3 سال و از طرفی 29 درصد خانوارهای ایلامی تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و ظرفیت سالن‌های سینما و نمایش در کشور پایین‌ترین سهم را به خود اختصاص داده، ضرورتی بود تا بتواند حداقل امکانات لازم برای بخشی از دغدغه‌های فرهنگی استان ایلام باشد.

اما این پروژه نه تنها نتوانسته است دردی از دردهای استان ایلام را درمان کند بلکه در هزارتوی بوروکراسی اداری گیر کرده است؟

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران علت به فرجام نرسیدن این پروژه را عدم تغییر کاربری آن ذکر کرده است.

اما حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان کارفرمای برج هنر ایلام اظهارات معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران را رد کرده و اعلام داشته است که در زمان کلنگ‌زنی پروژه اقدامات تغییر کاربری آن انجام ‌شده است.

این حوزه سخنان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به ایلام را ناشی از گزارش خلاف واقع دستگاه متبوع خود در استان می‌داند.

به ‌هر حال پروژه برج هنر ایلام توپی شده است که کارفرما و مجری در زمین یکدیگر با آن بازی می‌کنند و در اذهان مردم و خاصه جوانان ایلامی این سوالات را به وجود آورده است علت راکد ماندن این پروژه چیست؟ چرا اطلاعات غلط به مقامات ارشد درباره این پروژه داده‌ شده است؟ راهکار عملی‌شان برای جذب اعتبار موردنیاز این طرح چیست؟ مسئول این همه تأخیر کیست؟ اگر مشکلات اجرایی و موانع عملیاتی شدن آن را می‌دانستند چرا وعده افتتاح چند باره آن را داده‌اند؟ راه و شهرسازی استان با کدام برآورد پیشرفت فیزیکی 80 درصدی آن را اعلام کرده است؟

سؤالاتی که تلاش خبرنگار تسنیم در ایلام برای پاسخ به آنان از طریق مدیرکل راه و شهرسازی ایلام به عنوان مجری طرح بی‌نتیجه مانده و امید است انتشار این گزارش مسئولان را به سخن وا‌دارد و در پاسخگویی به رسانه‌ها سکوت پیشه نکنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد