hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > با مدارسی که بخواهند امتحانات حضوری برگزار کنند، برخورد می‌شود

با مدارسی که بخواهند امتحانات حضوری برگزار کنند، برخورد می‌شود

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با مدارسی که بخواهند امتحانات حضوری برگزار کنند، برخورد می‌شود.
فردین یاوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری امتحانات تمامی دانش‌آموزان به شکل غیرحضوری بر اساس تصمیمات ستاد کرونا برای جلوگیری از شیوع بیماری، گفت: با مدارسی که بخواهند به تصیم‌گیری‌های ستاد کرونا مبنی بر عدم برگزاری هر نوع آزمونی در مدارس به شکل حضوری بی‌توجهی کنند، برخورد می‌شود.
یاوری اضافه کرد: یکی دو مورد تخلف از سوی مدارس در این خصوص داشتیم که به دانش‌آموزان برای برگزاری امتحانات حضوری برنامه داده بودند که برخورد لازم با آنها صورت گرفت و برگزاری امتحانات حضوری در آن مدارس منتفی شد.
رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت آموزشی اداره کل اموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به قابل پیگیری بودن تخلفات مدارس برای برگزاری امتحانات به شکل حضوری، گفت: خانواده ها با مشاهده چنین تخلفاتی می‌توانند مراتب را برای برخورد لازم با بخش سنجش ادارات آموزش و پرورش مطرح کنند.
یاوری در ادامه با اشاره به برگزاری غیرحضوری امتحانات دانش‌آموزان در تمامی پایه‌ها، گفت: بر اساس تصمیمات ستاد کرونا هیچ مدرسه ای اجازه برگزاری امتحانات به شکل حضوری را ندارد.
وی با بیان اینکه تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری امتحانات با شورای مدرسه است، اضافه کرد: امتحانات دانش آموزان به همان شیوه ای برگزار خواهد شد که دانش‌آموزان از ابتدای سال تحصیلی آموزش‌ها را به آن شیوه دریافت کرده اند، لذا اگر دانش‌آموزی در بستر شبکه شاد و یا دیگر پیام‌رسان‌های داخلی آموزش‌ها را دریافت کرده، از همان طریق نیز در امتحانات شرکت خواهد کرد.
یاوری گفت: چنانچه دانش‌آموزان روستایی به دلیل عدم دسترسی به شبکه شاد به شکل حضوری با تعداد محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند، امتحانات آنها هم به همان شیوه برگزار خواهد شد.
یاوری سپس با اشاره به برگزاری امتحانات جامانده‌های سال تحصیلی گذشته در پایه دوازدهم و در مقطع دیپلم که در امتحانات خرداد و شهریور موفق به اخذ نمره قبولی نشده اند به شکل حضوری، گفت: علاوه بر این امتحانات مدارس از راه دور، بزرگسالان، ایثارگران و داوطلبان آزاد چه در پایه ششم، چه در پایه نهم و یا در هر پایه دیگری با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه های بهداشتی به شکل حضوری برگزار خواهد شد.
 وی ادامه داد: امتحانات نهایی همزمان با سراسر کشور از امروز (15 دی) در کرمانشاه شروع شده و تا هشتم بهمن ادامه خواهد باشد و امتحانات داخلی هم در استان از ششم تا 25 دی برگزار خواهد شد.
یاوری در پایان با اشاره به برگزاری امتحانات مرتبط با شایستگی‌های فنی به شکل حضوری برای هنرستانی‌ها، گفت: امتحانات این دانش اموزان با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد