hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تخلیه نخاله ساختمانی در مکان غیرمجاز مشمول جریمه است

تخلیه نخاله ساختمانی در مکان غیرمجاز مشمول جریمه است

معاون عمرانی فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: خودروهایی که نسبت به حمل پسماند عمرانی و تخلیه آن در مکان‌های غیرمجاز اقدام کنند مشمول جریمه نقدی و توقیف خودرو خواهند شد.
احمدرضا امینیان  اظهار کرد: خودروهایی که نسبت به حمل پسماند عمرانی و تخلیه آن در مکان‌های غیرمجاز اقدام نکنند، مشمول  ماده ١۶ و ١٩ و ٢٠ قانون مدیریت پسماند مصوب ١٣٨٣/٢/٢٠ خواهند شد.
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان شهرکرد ادامه داد: بر اساس ماده ١۶ قانون مذکور نگهداری، مخلوط کردن، جمع آوری، حمل ونقل، خرید و فروش، دفع، صدور و تخلیه پسماند در محیط مطابق با این قانون و آئین‌نامه اجرائی آن خواهد بود، در غیر این‌صورت اشخاص متخلف به حکم مراجع قضایی در بار اول برای پسماند عادی از ۵٠٠ هزار ریال تا ١٠٠ میلیون ریال و برای سایر پسماندها از دو میلیون ریال تا ١٠٠ میلیون ریال محکوم و در صورت تکرار، هر بار به دو برابر مجازات قبلی در این ماده محکوم می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: ماده ١٩ در تمام جرائم مذکور مرجع قضایی مرتکبین را علاوه بر پرداخت جریمه به پرداخت خسارت به اشخاص یا جبران خسارت وارده بنا به درخواست دستگاه مسئول محکوم خواهد کرد.
امینیان در ادامه جلسه با اشاره به تخلیه‌های صورت گرفته غیرمجاز پسماند عمرانی، عنوان کرد: با استناد بر ماده ٢۰، خودروهای تخلیه‌کننده پسماند در اماکن غیرمجاز علاوه بر مجازات‌های ذکر شده به یک تا ۱۰ هفته توقیف محکوم خواهند شد، در صورتیکه محل تخلیه معابر عمومی، شهری و بین شهری باشد به حداکثر میزان توقیف (۱۰ هفته) اضافه می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد