hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تسکین علائم آرتریت روماتوئید با تمرینات یوگا

تسکین علائم آرتریت روماتوئید با تمرینات یوگا

انجام مرتب تمرینات یوگا در افراد مبتلا به بیماری آرتریت روماتوئید فواید جسمی و روانی قابل ملاحظه ای دارد.

بررسیهای پزشکی نشان می دهد که حرکات یوگا، انعطاف پذیری بدن را بهبود می بخشد و انجام فعالیتهای بدنی روزمره مانند پیاده روی را برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید آسان تر می کند.

علاوه بر این، انجام مرتب تمرینات یوگا می تواند التهاب و درد را کاهش دهد و به بهبود تحرک کمک کند.

همچنین بررسیها حاکی از آن است که تمرینات یوگا به بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید کمک میکند تا بیماری خود را پذیرفته و دیدگاه مثبت و توانمندتری به خود داشته باشند. تمرینات یوگا می تواند به بهبود اضطراب و افسردگی در افراد مبتلا به این عارضه نیز کمک کند.

آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی و التهابی است که بر اثر آن سیستم ایمنی به بافت های بدن و بیشتر مفاصل حمله می کند و می تواند موجب بروز التهاب شود.

این عارضه می تواند به طیف وسیعی از علائم از جمله درد مزمن، کاهش تحرک مفاصل و خستگی منجر شود.

در حالیکه درمانی برای آرتریت روماتوئید وجود ندارد اما فیزیوتراپی و دسته ای از داروها موسوم به داروهای ضد روماتیسم (DMARDS) می توانند به کند شدن روند پیشرفت بیماری کمک کنند.

انجام تمرینات یوگا ممکن است همراه با روشهای درمانی دیگر در کاهش درد ناشی از این عارضه کمک کرده و موجب شود افراد مبتلا به این عارضه از نظر روانی بهتر با بیماری کنار آیند. به این ترتیب این امکان برای بهبود کیفیت زندگی در افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید از نظر جسمی و روانی وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت verywellhealth، آرتریت روماتوئید باعث التهاب شده که منجر به درد، سفتی و ورم در مفاصل می شود.

تمرین مداوم یوگا می تواند نشانگرهای التهابی را که باعث آرتریت روماتوئید و سایر بیماری ها می شود کاهش دهد.

در مطالعه ای محققان مشاهده کردند پس از یک برنامه درمانی هشت هفته ای متشکل از دارو درمانی و تمرینات یوگا، سطح نشانگرهای التهابی در افراد شرکت کننده کاهش پیدا کرده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد