hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مسکن مهر نیمه‌تمام قیر و کارزین بدون متولی؛ دود پاسکاری مسئولان در چشم متقاضیان بهزیستی

مسکن مهر نیمه‌تمام قیر و کارزین بدون متولی؛ دود پاسکاری مسئولان در چشم متقاضیان بهزیستی

مسکن مهر ۱۵۰ واحدی تعاونی بهزیستی قیر و کارزین که قرار بود افراد تحت پوشش بهزیستی را خانه‌دار کند با گذشت ۱۱ سال نه تنها به سرانجامی نرسیده بلکه در حال حاضر ارگان‌های مختلف مسئولیت اتمام آن را به یکدیگر پاس می‌دهند.

مسکن مهر شهر قیر و کارزین یکی از پروژه‌هایی که ساخت و تکمیل آن به تعاونی‌ها واگذار شده بود. این پروژه با تعداد 8 شرکت تعاونی در قالب یک هزار و 86 واحد از سال 1388 آغاز شد.

مسکن مهر بهزیستی با 150 واحد مسکونی یکی از آن 8 شرکت تعاونی است که قرار بوده افراد تحت پوشش بهزیستی را خانه‌دار کند اما با گذشت 11 سال نه تنها آرزوی خانه‌دار شدن این قشر کم‌توان و مستضعف محقق نشد بلکه در حال حاضر بدون متولی رها شده و ارگان‌های مختلف مسئولیت اتمام آن را به یکدیگر پاس می‌دهند.

به گفته یکی از متقاضیان واحدهای مسکن مهر تعاونی بهزیستی از 10 سال پیش در مرحله فوندانسیون باقی‌مانده و تیرآهن‌های آن در حال زنگ زدن است و تعاونی هیچ اقدامی برای ساخت و تکمیل این پروژه انجام نداده است.

مسئولان علت تاخیر در ساخت و ساز را سوء مدیریت برخی از مدیران عامل تعاونی، عدم همکاری اعضا در تکمیل آورده‌ها و تورم عنوان کرده‌اند.

محمدرسول پروری، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس، در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه مسکن مهر بهزیستی قیر و کارزین تعاونی است و زیر نظر اداره تعاون اداره می‌شود، می‌گوید: در قضیه ساماندهی، خلعیت پیمانکاران و درگیری داخلی بنیاد مسکن هیچ دخالتی ندارد و برعهده اداره تعاون است.

وی می‌افزاید: بنیاد مسکن به صورت نظارت عالیه تسهیلات را آزاد و متقاضیان را کنترل می‌کند و رسیدگی به مشکلاتی که بین پیمانکار و تعاونی رخ داده برعهده اداره تعاون است.

پروری با تاکید بر اینکه در این پروژه موردی که برعهده بنیاد مسکن باشد و تکمیل این پروژه معطل آن باشد وجود ندارد، می‌گوید: بنیاد مسکن زمین را واگذار کرده، خدمات را داده و تسهیلات را به موقع آزاد کرده حتی در جلسه‌ای که اخیرا در اداره تعاون برگزار شد قول مساعد پرداخت تسهیلات هم داده‌ است.

سهراب مختاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: پروژه150 واحدی مسکن مهر بهزیستی قیر پس از ثبت‌نام اولیه با تزریق قسط اول توسط بانک مسکن به مرحله فونداسیون رسیده که با توجه به عدم‌تامین آورده اعضا تاکنون پیشرفت فیزیکی در همان مرحله باقی مانده است.

وی می‌افزاید: با عنایت به مصوبات شورای مسکن کشور پروژه ‌ای دارای پیشرفت فیزیکی زیر 30 درصد باید توسط اداره کل راه و شهرسازی تعیین تکلیف شود.

مصاحب‌فرد، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی فارس در گفت‌وگو با تسنیم می‌گوید: در شهرهای زیر 25 هزار نفر متولی مسکن مهر بنیاد مسکن است و بنیاد مسکن یا تعاونی مسکن مهر بهزیستی باید پاسخگوی آخرین تغییرات این پروژه باشد.

وی می‌گوید: دولت زمین ساخت مسکن مهر را تامین کرده و در شهرهای زیر 25 هزار نفر بنیاد مسکن را متولی ساخت آن کرده است.

بعد پاسکاری چند روزه بار دیگر به سراغ مسئولان بنیاد مسکن می‌رویم محمد رسول پروری، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن فارس این بار خبر از برگزاری جلسه برای مسکن مهر قیر و کارزین در اواخر این هفته در بنیاد مسکن استان فارس می‌دهد و می‌گوید: اصل قضیه ناتمام ماندن این پروژه در تعاونی و عملکرد تعاونی است.   

پس از شروع ساخت مسکن مهر سه گونه مشخص از نظر سازنده شامل ساخت توسط دولت، ساخت توسط تعاونی‌ها و ساخت توسط افراد (شخصی‌ساز) در این طرح اجرا شد.

در فاز اولیه ساخت مسکن مهر دولت به صورت مشخص سازنده مسکن مهر بود. پس از مدتی دولت سیستم یکپارچه اجرا و نظارت خود را به تعاونی‌ها منتقل کرد؛ اما بار دیگر پس از مدتی طرح مسکن مهر به افراد متقاضی ساخت واگذار شد تا با سرمایه بخش خصوصی به ساخت مسکن مهر اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد