hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > هشدار دوباره زالی درباره افزایش ابتلا به کرونا با تشدید آلودگی هوا

هشدار دوباره زالی درباره افزایش ابتلا به کرونا با تشدید آلودگی هوا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران گفت: در شرایط آلودگی هوا خطر ابتلا به کرونا تشدید می‌شود و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.
جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران به ریاست انوشیروان محسنی بندپی در استانداری تهران برگزار شد.
در این جلسه محسنی بندپی با اشاره به انباشتگی مازوت خاطرنشان کرد: هیچ صنعت و واحدی در استان مازت مصرف نمی‌کند.
همچنین علیرضا زالی در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر حدود 2100 نفر در اثر کرونا در بیمارستان های تهران بستری هستند که از این تعداد بالغ بر 80 نفر در بخش آی‌سی‌یو بستری هستند. روز گذشته 290 نفر از بیماران با شرایط نامناسبی را داشتیم و در شرایط آلودگی هوا خطر ابتلا به کرونا تشدید می‌شود و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد. نکته بعدی با توجه به اینکه در پدیده وارونگی هوا قرار داریم و ویروس کرونا سریع و سنگین است با توجه به این شرایط، ویروس بیشتر می‌تواند در فضا باشد.
وی افزود: علی‌رغم اعمال محدودیتها در شهر تهران کماکان در شهر تهران تقریبا تعطیلی محسوسی بر اساس محدودیت‌ها ایجاد نشده است. ما از آماری که از ایستگاه‌های مترو داریم در ساعات پیش، میزان استفاده از مترو تغییری پیدا نکرده است و این نشان می‌دهد تفاوتی از نظر میزان مسافر ایجاد نشده است.
زالی گفت: به دلیل محدودیت‌های شبانه از 21 تا 4 صبح، اثرات خوبی گذاشته است و بر اساس گزارشی که از وزارت بهداشت تقدیم رئیس جمهور شد، این محدودیت اثر بخش بوده و فعلا برای اینکه به یک مکانیسم سرعتی برسیم، حداقل 2 روز تعطیل نیاز است در تهران داشته باشیم تا میزان آلودگی کمتر شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد