hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مازندران| در استان‌های شمالی دفن زباله امکان‌پذیر نیست

مازندران| در استان‌های شمالی دفن زباله امکان‌پذیر نیست

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان محیط‌زیست کشور بودجه موردنیاز برای مدیریت پسماند شمال کشور را چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد.


مسعود تجریشی بیان اینکه هر ایرانی روزانه یک کیلوگرم پسماند تولید می‌کند، اظهار کرد: این پسماندها حاصل همه فعالیت‌های انسانی در شهرها و روستاها است که زباله‌های خانگی، صنعتی، کشاورزی و بیمارستانی را شامل می‌شود.

او با اشاره به اینکه در گذشته دور چیزی بنام پسماند نداشتیم، عنوان کرد: در گذشته دورریزها حداقل بود اما در زندگی شهرنشینی و مصرف‌گرایی کنونی میزان زباله افزایش پیداکرده و در یک دهه اخیر به بالاترین میزان رسیده است. تجریشی افزود: در کشورهای دیگر با تغییر الگوهای مصرف و اعمال مدیریت میزان پسماند در ۲۰ سال به نصف رسیده است. معاون سازمان محیط‌زیست، با تأکید بر سوزاندن زباله در شمال کشور، عنوان کرد: در استان‌های شمالی چون سطح آب‌های زیرزمینی بالاست و رودخانه‌های زیادی وجود دارد، دفن زباله امکان‌پذیر نیست و بهترین راه امحای آن، سوزاندن زباله است بدون اینکه به محیط‌زیست آسیبی برسد.

او تصریح کرد: نمایندگان شهرهای شمالی کمک کنند تا یک ردیف از بودجه به پسماند، اختصاص یابد و اعتبار ۴ هزار میلیارد تومانی برای مدیریت پسماند شمال کشور محقق شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد