hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی

اصفهان| توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی

بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام (کامپیوتر، اتوماسیون اداری، مخابرات و استارتاپ) 21 تا 25 آبان امسال در محل برگزاری شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپا می‌شود.


محمد اطرج، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان دراین‌باره اظهار کرد: بیست‌و‌چهارمین دوره اتوکام در سالی که با شعار حمایت از کالای ایرانی توأم است، توسعه اقتصاد دیجیتال با توان ایرانی را دنبال می‌کند.

او بابیان اینکه بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان بزرگ‌ترین رویداد حوزه فناوری اطلاعات است که بعد از الکامپ کشور حرف اول را در کشور می‌زند، تصریح کرد: برگزاری رویدادهایی با حضور استارتاپ‌ها در طول زمان برگزاری نمایشگاه اتوکام در دستور کار قرارگرفته است.

او تصریح کرد: امسال یک سالن از نمایشگاه اتوکام برای حضور استارتاپ‌ها، اعضا و همچنین دانشجویانی که در مراکز رشد ICT دانشگاه‌ها فعال هستند، اختصاص داده‌شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای حضور فریلنسرها در استان و خارج از استان در نظر گرفته‌شده است.

او اعلام کرد: برای فعالانی که علاقه‌مند حضور در این حرفه هستند یا قصد توسعه کسب‌وکار خود را دارند باشگاه مشاوران در نظر گرفته‌شده، همچنین مشاورانی نیز به‌صورت رایگان در این نمایشگاه فعالیت می‌کنند.

اطرج افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز برای تیم‌های دارای ایده آماده‌شده و این تیم‌ها می‌توانند ایده‌های خود را به سرمایه‌گذاران ارائه کنند.

او با اشاره به هم‌زمانی برگزاری نمایشگاه اتوکام با هفته کارآفرینی، گفت: به دلیل تقارن این دو رویداد مهم، کارآفرینان نمونه در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان به جامعه معرفی می‌شوند.

اطرج ادامه داد: با توجه به اینکه در استان اصفهان ۳۰ هزار نفر دانشجو در رشته کامپیوتر تحصیل می‌کنند، برنامه‌های خوبی برای ارائه دستاوردهای دانشگاه‌های فعال استان در حوزه کامپیوتر داریم.

اتوکام جزو پرمخاطب‌ترین نمایشگاه‌های سالانه اصفهان

در ادامه، علی یارمحمدیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: بر اساس رویکرد جدید این شرکت، از ابتدای سال ۹۸ نمایشگاه‌های استان اصفهان توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون به‌رغم شرایط سخت اقتصادی و تلاطم بازار ارزی، ۲۵ عنوان نمایشگاه در استان اصفهان برگزارشده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بابیان اینکه سیاست شرکت نمایشگاه‌ها در سال آینده واگذاری برگزاری نمایشگاه‌های استان به بخش خصوصی است، افزود: در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده و از اول سال ۹۸ نمایشگاه‌ها توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود که امیدواریم این تغییر رویکرد باعث توسعه اقتصادی و توسعه صنعت نمایشگاهی استان باشد.

یارمحمدیان افزود: با توجه به حضور شرکت‌های معتبر حوزه IT در بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی اتوکام اصفهان، این نمایشگاه از جایگاه بسیار خوبی در کشور برخوردار است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان بابیان اینکه به دلیل حضور شرکت‌های معتبر و توانمند حوزه IT در اصفهان، این نمایشگاه از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است، افزود: حمایت مسئولان و متولیان امر از این نمایشگاه را نیز می‌توان در افزایش و اعتبار آن مؤثر دانست.

او بابیان اینکه نگاه غیرتجاری به نمایشگاه اتوکام را می‌توان از دیگر عوامل مهم موفقیت این نمایشگاه دانست، گفت: این نگاه غیرتجاری باعث شده کیفیت رویدادهای جانبی و علمی نمایشگاه ارتقا یابد و در انتخاب مشارکت‌کنندگان نیز دقت نظر خاصی اعمال شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد