hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا «عادل» از تلویزیون دور می‌شود؟!

آیا «عادل» از تلویزیون دور می‌شود؟!

بالاخره اتفاقی که مدت‌ها بود رسانه‌ها درباره‌اش می‌نوشتند این هفته به وقوع پیوست و تمام بینندگانی که دوشنبه شب پای شبکه ٣ نشسته بودند تا به سیاق هر هفته برنامه نود را تماشا کنند، آخر شب ناامید از دیدن برنامه محبوب‌شان به رختخواب رفتند. این اتفاق از نظر بسیاری از رسانه‌ها مهر اثباتی بود بر تمام زمزمه‌هایی که درباره اختلافات عادل فردوسی‌پور با مدیران شبکه ٣ در هفته‌های اخیر سر زبان‌ها افتاده بود.

از فردای روزی که علی فروغی به مدیریت شبکه ٣ رسید، زمزمه‌ها درباره اختلافات  او با عادل فردوسی‌پور رسانه‌ای شد. آن روزها گفته می‌شد مدیر جدید شبکه٣ علاقه چندانی به همکاری با مجریان سلبریتی از جمله عادل فردوسی‌پور ندارد. اما فروغی بعدها از رابطه خوبش با فردوسی‌پور گفت و حتی یک‌بار نیز به صراحت عنوان کرد که از همکاری با چهره‌های مطرح استقبال می‌کند، اما در نهایت این هفته نود از کنداکتور پخش بیرون ماند.

شنیده‌های خبرنگاران حوزه تلویزیون و حتی خبرنگاران ورزشی حکایت از بروز اختلافاتی میان فردوسی‌پور و مدیران سیما دارد. اختلافاتی که بیشتر ناظر بر دامنه اختیارات مجری برنامه نود است و به‌اصطلاح قصد محدود کردن دامنه اختیارات عادل فردوسی‌پور محبوب را دنبال می‌کند که به اتکای همین محبوبیتش در تمام سال‌های اخیر برنامه‌اش را با استقلالی بیش از تمام برنامه‌های دیگر و تقریبا به دور از دامنه نفوذ مدیران شبکه روی آنتن برده است. با این‌که رسانه‌ها در این زمینه به علی فروغی اشاره می‌کنند و اختلاف او با عادل را دلیل درگیری اخیر می‌دانند، اما مروری گذرا بر موضع‌گیری‌های مدیران سیما نشان از اختلاف نظری دیرپاتر دارد. به‌عنوان مثال می‌شود به گفته‌های مرتضی میرباقری معاون سیما اشاره کرد که در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره نود گفته بود: «درباره برنامه ٩٠ به نظرم دوستانی که سلبریتی می‌شوند احساس می‌کنند در هر زمینه دستی دارند. برنامه‌های تخصصی هم تجربه و هم شناسنامه لازم دارد اما گاهی دوستان تابع احساسات می‌شوند.» میرباقری این صحبت‌ها را ماه‌ها پیش از انتصاب علی فروغی به مدیریت شبکه ٣ کرده بود.
برنامه نود این هفته در شرایطی روی آنتن نرفت که پیشتر در عمر ٢٠ساله این برنامه در روزهایی به مراتب شلوغ‌تر و با کنداکتورهایی به‌مراتب مهمتر نیز به جایگاه این برنامه خدشه‌ای وارد نشده بود، آن‌هم در شرایطی که مجری و تهیه‌کننده نود چند روز پیش از این اتفاق اعلام کرده بود که برنامه‌اش را بسته و تمام آیتم‌هایش را آماده کرده و منتظر دوشنبه است تا نودی دیگر را اجرا کند.
دوشنبه شب این هفته بهانه دور ماندن نود از آنتن بازی انگلیس و اسپانیا عنوان شد. بازی نه‌چندان مهمی از یک لیگ تازه راه‌افتاده و البته نه‌چندان مهم که می‌توانست از شبکه ورزش هم پخش شود و اتفاقی نیفتد. اما این اتفاق نیفتاد و آن بازی جایگزین نود شد تا حواشی این ماجرا ابعاد عظیمی پیدا کند. این اتفاق در حالی رخ داد که حتی اگر اجباری بر پخش آن بازی هم بود می‌شد نود را بعد از اتمام بازی، حوالی نیمه‌شب پخش کرد. به‌هرحال نودی‌ها با پخش نیمه‌شبی بیگانه نیستند و همین دو هفته پیش هم بعد از بازی‌های آسیایی استقلال و پرسپولیس این برنامه در همین ساعت پخش شده بود. روزهای جشنواره هر سال را هم یادمان نرفته که همواره نود بعد از برنامه هفت ویژه جشنواره و در همان حوالی نیمه‌شب روی آنتن رفته.

شنیده می‌شود مدیران تلویزیون برای جلوگیری از بازتاب‌های غیرقابل کنترل و عکس‌العمل‌های مخاطبان تصمیم گرفته‌اند چنین وانمود کنند که پخش لیگ اروپا برای شبکه مهم بوده و بنابراین تمام برنامه‌های کنداکتور بعد از اخبار ساعت ٢٢ شبکه را حذف کرده‌اند و به پخش این بازی‌ها روی آورده‌اند. این اتفاق روز شنبه برای برنامه سینمایی کیوسک رخ داد و روز یکشنبه نیز متن و حاشیه پخش نشد. بعد از حذف نود، در آخرین ساعات دیروز گفته می‌شد که قرار نیست مسابقه هفت در سه هم روی آنتن برود.

حالا دیگر عادل فردوسی‌پور آن جایگاه قدرقدرتی خود را در شبکه از دست داده. او حالا به روزهایی فکر می‌کند که پورمحمدی در صندلی مدیریت شبکه مثل کوه پشتش ایستاده بود و مقابل انواع و اقسام انتقادات از عادل و برنامه نود حمایت می‌کرد. امروز اما آن روزها دور شده‌اند و عادل هم بدل شده به یکی از چند برنامه‌ساز محبوب شبکه که می‌شود ازش انتقاد کرد و حتی برنامه‌اش را هم از کنداکتور بیرون کشید. هواداران عادل و نود اما نگرانند اوضاع از این هم بدتر شود. آیا این اتفاق رخ خواهد داد؟ باید منتظر ماند و دید.

تعجب از بازپخش «فوتبال یک»
در حالی که بازی نه چندان جذاب ایسلند و سوییس از ساعت ٢٢:١٥ دوشنبه شب روی آنتن شبکه ورزش رفته بود، بلافاصله بعد از این مسابقه بازپخش برنامه «فوتبال یک» برای مخاطبان شبکه تخصصی ورزش پخش شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که هر هفته بازپخش این برنامه صبح شنبه و بامداد یکشنبه پخش می‌شود، اما به شکلی عجیب در هفته‌ای که خیلی‌ها به خاطر چرایی پخش نشدن برنامه نود از شبکه سه و انتقال پخش دیدار انگلیس و اسپانیا از شبکه ورزش انتقاد می‌کردند، بازپخش برنامه «فوتبال یک» در نخستین دقایق بامداد سه‌شنبه روی آنتن رفت. حتی عوامل برنامه «فوتبال یک» که به بررسی بازی‌های لیگ دسته اول فوتبال می‌پردازند، هم از بازپخش برنامه خود خارج از برنامه هفتگی تعجب کرده بودند.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد