hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان > وضعیت کرونایی اصفهان زرد شد

وضعیت کرونایی اصفهان زرد شد

وضعیت همه شهرستان‌های استان اصفهان در جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید ۱۹ به رنگ زرد درآمد و مبنای محدودیت‌های هوشمند از یازدهم دی ماه تا اطلاع ثانوی خواهد بود.

وضعیت همه شهرستان‌های استان اصفهان در جدیدترین رنگ‌بندی همه‌گیری کووید ۱۹ به رنگ زرد درآمد و مبنای محدودیت‌های هوشمند از یازدهم دی ماه تا اطلاع ثانوی خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در جدیدترین جدول رنگ بندی استان اصفهان در همه گیری کووید ۱۹ همه شهرستان‌ها با توجه به بهبود آمار کرونا در وضعیت زرد قرار گرفتند و هیچ منطقه‌ای در وضعیت قرمز یا نارنجی نیست.
در رنگ‌بندی قبلی استان اصفهان، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۸ شهرستان در وضعیت زرد قرار داشت؛ بر اساس اطلاعات سامانه ماسک، رنگ زرد به معنی خطر متوسط، نارنجی به معنی پر خطر و قرمز به معنی خیلی پر خطر است.
آرش نجیمی  با بیان اینکه این برای نخستین بار است که همه شهرستان‌های استان به یک رنگ و وضعیت زرد در می‌آیند، افزود: با توجه به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ بندی اعلام شده مبنای اعمال محدودیت‌های هوشمند مقابله با کرونا از روز پنجشنبه یازدهم دی ماه جاری تا اطلاع ثانوی خواهد بود.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۴۸۰ نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، تصریح کرد: تعداد بیماران بدحال و بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز به حدود ۱۳۰ نفر رسید در حالیکه در آبان امسال نزدیک ۴۰۰ نفر بود.
نجیمی با اشاره به اینکه نتایج مثبت تست‌های کرونا در استان اصفهان نیز به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است، اضافه کرد: تعداد بیماران جدید بستری شده در روز نیز به کمتر از یکصد نفر رسید و از تعداد بیماران مرخص شده از بیمارستان، کمتر شد.
وی به کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: این آمار نیز از حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر در آبان امسال به کمتر از ۲۰ نفر در روزهای اخیر رسید.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: بهبود هرچه بیشتر وضعیت استان در همه گیری بیماری کووید ۱۹ به رفتار مردم بستگی دارد و اگر رعایت شیوه نامه بهداشتی و محدودیت هوشمند تداوم داشته باشند شیوع این بیماری باز هم کاهش خواهد یافت.
طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز از کاهش ۸۰ درصدی موارد بستری و ۶۰ درصدی میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ خبر داد و گفت: تست‌های مثبت کرونا در این استان از ۶۰ به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت ۲۴ شهرستان دارد.
از ابتدای شیوع ویروس کرونا از اسفند پارسال تا یازدهم آذر امسال در استان اصفهان (به جز کاشان و آران و بیدگل) ۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌ها بستری شدند که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.
براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۶ هزار نفر بطور قطعی در کشور به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۵۴ هزار نفر بر اثر این بیماری جان باختند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد