hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > تولید و ارائه آثار مفاخر دینی، موجب آشنایی بیشتر مردم با جایگاه علما و حوزه های علمیه می شود

تولید و ارائه آثار مفاخر دینی، موجب آشنایی بیشتر مردم با جایگاه علما و حوزه های علمیه می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی حسینی شاهرودی گفت: تولید و ارائه آثار فرهنگی و هنری باعث می‌شود مردم کشور بیشتر با جایگاه علما و حوزه‌های علمیه آشنا شوند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشستی با حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود افزود: گنج بسیار ارزشمندی به نام آیت‌الله شاهرودی در استان سمنان داشتیم و نتوانستیم این شخصیت بزرگ دینی و فقهی را به خوبی معرفی کنیم.
وی تولید و اترائه آثار هنری و فرهنگی از شخصیت و زندگی این مرجعه تقلید را از اهداف این کنگره ملی بیان کرد و اظهار داشت: تولیدات فرهنگی و هنری باعث می‌شود تا مردم کشور بیشتر با جایگاه علما و حوزه‌های علمیه آشنا شوند.
فلاح، جمع‌آوری آثار، خاطرات و اهداف این شخصیت بزرگوار را از دیگر اهداف این کنگره بزرگ بیان کرد و متذکر شد: این وظیفه شرعی و شخصی است که بر عهده ما نهاده شده و افتخار می‌کنیم که اعلام کنیم خدمتگزار شخصیت علمی بزرگ هستیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: جلسات مختلفی تاکنون با هدف برنامه ریزی برای برگزاری کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی حسینی شاهرودی برگزار شده است.
دبیر این کنگره  ملی نیز با تبیین ابعاد شخصیتی آیت العظمی شاهرود گفت: ایشان ابعاد مختلفی دارند که نمی شود نادیده گرفت.
حجت الاسلام عباس نصیری فرد افزود: شهرت ایشان در کشورهای منطقه از جمله شبه قاره هند بیشتر از داخل کشور است.
وی با بیان اینکه پیش کنگره علمی اسفند 99 در نجف و پیش کنگره دوم نیز اوایل سال آینده در شاهرود و مشهد برگزار خواهد شد افزود: در شش بعد شخصیتی آیت الله العظمی شاهرودی فراخوان مقاله داده شده که از جمله آنها میراث فقهی و اصولی ایشان، روش ‌شناسی اجتهاد و فقاهت، سرگذشت علمی، خدمات اجتماعی، سیره عملی و اخلاقی و نهضت امام خمینی است.
دبیر کنگره ملی نکوداشت آیت العظمی حسینی شاهرودی با بیان اینکه کلیه مستندات و آثار خطی ایشان در حال جمع‌آوری است افزود: ۱۵ عنوان کتاب در مجموع با موضوع شخصیت آیت الله شاهرودی به چاپ خواهد رسید که پنج عنوان آن در شهرستان شاهرود رونمایی خواهد شد.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با بیان اینکه با همراهی و همدلی می‌توان کنگره ای به یادماندنی برگزار کرد گفت: تمام تلاش این اداره کل، انتقال مفاهیم بزرگان و مفاخر استان سمنان به نسل های آینده است.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تاکید کرد: برگزاری این کنگره یکی از برکات مهم عمر خدمتگزاری مسئولان در استان کشور خواهد بود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد