hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ادامه کولاک برف و لغزندگی در جاده‌های اردبیل؛ کوهنوردان از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند

ادامه کولاک برف و لغزندگی در جاده‌های اردبیل؛ کوهنوردان از صعود به ارتفاعات اجتناب کنند

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با توجه به حجم انباشته شده برف در گردنه‌های برفگیر استان، کولاک برف انتظار می‌رود و لغزندگی جاده‌ها را تشدید کند.
سیاوش محمدی با پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که حاکمیت جوی پایدار تا پایان هفته آینده در سطح استان تداوم خواهد داشت و بر این اساس آسمان در اکثر نواحی صاف تا نیمه ابری توام با وزش باد خواهد بود.
وی بیان کرد: استقرار هوای سرد و یخبندان طی ساعات شبانه و صبحگاهی همچنان در نواحی مرکزی و جنوبی استان ادامه خواهد داشت و لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود که در مصرف حامل های انرژی بویژه گاز صرفه‌جویی کنند.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به حجم انباشته شده برف در گردنه‌های برفگیر استان، کولاک برف انتظار می‌رود و لغزندگی جاده‌ها را تشدید کند.
محمدی ادامه داد: با توجه به وزش باد جنوبی گاهی تند در برخی نواحی کوهستانی مناطق مرکزی و جنوبی استان احتمال رخداد بهمن دور از انتظار نخواهد بود و روز یکشنبه 14 دی ماه با نفوذ جریانات مرطوب خزری بر میزان پوشش ابر افزوده خواهد شد.
وی اظهار کرد: انتظار می‌رود در مدیریت مصرف انرژی به خصوص در ایام سرد سال اهتمام جدی داشته باشند که این مسئله مورد توجه قرار گرفته و انتظار داریم مردم و کوهنوردان از صعود به ارتفاعات و کوه‌ها اجتناب کنند و اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد