hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ‌حضور دلالان در بازار تراکتور/ وقتی تراکتور کارخانه و بازار ۱۸۲ میلیون تومان اختلاف قیمت دارد

‌حضور دلالان در بازار تراکتور/ وقتی تراکتور کارخانه و بازار ۱۸۲ میلیون تومان اختلاف قیمت دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: متاسفانه دلالان وارد بازار تراکتور نیز شده‌اند چراکه مبلغ تراکتور کارخانه با بازار آزاد ۱۸۲ میلیون تومان اختلاف قیمت دارد و متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار نیست.

جواد تاراسی  اظهار داشت: بیش از 80 میلیارد تومان تسهیلات در شش ماه نخست سال جاری در راستای خرید تراکتور به متقاضیان پرداخت شده که این میزان بیش از سال‌های گذشته است چراکه در طول چند سال اخیر میزان تسهیلات پرداختی تا پایان سال قریب به 50 تا 60 میلیارد تومان می‌رسید و استقبال چندانی از طرف کشاورزان وجود نداشت.
وی افزود: متاسفانه در این روز‌ها خرید تراکتور به پول بسیار زیادی نیاز دارد چراکه مبلغ تراکتور کارخانه با بازار آزاد قریب به 200 میلیون اختلاف قیمت دارد و کشش به سمت خرید این ماشین کاذب بوده و بیش‌تر بحث دلالی نیز در این امر مطرح است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تراکتور در بحث مکانیزاسیون استان تاثیر ندارد اما آنچه سهم استان بود انجام شده است، گفت: باید استقبال‌ها به سمت ادوات کشاورزی برود چراکه ادوات در مزرعه کار می‌کنند و در کنار تراکتور باید ادوات نیز خرید و مورد استفاده قرار گیرند با این‌حال یکی از سیاست‌های جهاد کشاورزی در سال پیش‌رو این است که استقبال کشاورزان را بیش‌تر به سمت ادوات کشاورزی ببرد.
وی در خصوص علت دیر‌کرد تحویل تراکتور به کشاورزان متقاضی گفت: سرعت جذب اعتبار در استان زنجان بالاتر از استان‌های دیگر است و سهمیه‌ای که استان باید در طول یکسال جذب کند در مدت زمان اندک در طول سه ماه یعنی تا پایان خرداد جذب کرده است و همین عامل سبب می‌شود به یک دفعه بار سنگینی بر شرکت تراکتورسازی تحمیل شود که همین امر در نهایت مانع از تحویل به موقع تراکتورها می‌شود.

تاراسی با اشاره به اینکه  سهمیه استان زنجان در سال جاری 433 دستگاه تراکتور بود که در شش ماه نخست به طور کامل این سهمیه جذب شده، عنوان کرد: تحویل تراکتور بستگی به تاریخ واریز وجه به حساب کارخانه، در سایت شرکت نوبت‌بندی می‌شوند و حداکثر شش ماه بعد تحویل داده می‌شوند با این وجود تراکتور‌های شش ماه اول تا پایان سال تحویل خواهند شد.
این مسئول ابراز کرد: برای شش ماهه دوم سال تعداد 201 دستگاه سهمیه تخصیص داده شده و تا این تاریخ 60 دستگاه به بانک معرفی شده است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه تراکتورهای تحویلی چهار سیلندر مدل 475 به قیمت کارخانه 167 میلیون و در بازار 200 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، افزود: تراکتور چهار سیلندر مدل 485 کارخانه 180 میلیون تومان و در بازار آزاد 320 میلیون تومان است.
وی قیمت تراکتور شش سیلندر مدل 399 کارخانه را 238 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مدل در بازار 420 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود با این حال اختلاف قیمت تراکتور تحویلی از کارخانه و بازار در تراکتور 4 سیلندر قریب به 53 میلیون تومان و در 6 سیلندر به 182 میلیون تومان می‌رسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد