hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > ایلام| میزبانی از میهمانان کربلا

ایلام| میزبانی از میهمانان کربلا

استان‌های مرزی به‌ویژه ایلام این روزها حال و هوای دیگری دارد و در همه‌جا صحبت از حماسه بزرگ اربعین حسینی است و مردم و دستگاه‌های اجرایی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این همایش با توشه‌ای از تجربیات سال‌ها قبل به بهترین شکل ممکن برگزار شود و امسال کمی و کاستی سالیان قبل هم وجود نداشته باشد.


راه، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

 مدیرکل راه و شهرسازی ایلام دراین‌باره گفت: بخش قابل‌توجهی از محورهای ارتباطی استان برای تردد زائران در ایام اربعین 97 آماده‌شده است.

علی‌اصغر کاظمی اظهار داشت: از مجموع 120 کیلومتر مسیر جاده‌ایلام - مهران تاکنون بیش از 85 کیلومتر از این محور تکمیل، چهار خطه شده و زیر بار ترافیک رفته است.

او تصریح کرد: طبق برنامه در تلاش هستیم تا هفت کیلومتر از 10 کیلومتر قطعه اول ایلام به مهران و 11 کیلومتر از 20 کیلومتر قطعه دوم ایلام به مهران تا اربعین امسال به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرار گیرد.

کاظمی گفت: در قطعه سوم که بیشتر آن به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک قرارگرفته تمهیداتی برای پل منطقه «کنجانچم» جهت روان‌سازی ترافیک اربعین در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه «واریانت گردنه ترشابه» در محور ملکشاهی- مهران (محور دوم اربعین) استان ایلام تا اربعین سال جاری تکمیل می‌شود، گفت: قطعه اول این واریانت به طول 2 هزار و 300 متر با قراردادی نزدیک به 40 میلیارد ریال سال گذشته به بهره‌برداری رسید و قطعه دوم آن به طول 2 هزار و 500 متر هم‌اکنون حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کاظمی افزود: با توجه به وجود صخره‌های عظیم منطقه و نیاز به کوه بری، ترانشه برداری، حجم عظیم خاک‌برداری، خاک‌ریزی و ساخت پل برای احداث این قطعه نزدیک به 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود.

ایمن‌سازی به‌سرعت دنبال می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام نیز در این خصوص گفت: ایمن‌سازی و اقدامات پیشگیرانه برای تردد مناسب خودروها در جاده‌های استان با سرعت دنبال می‌شود.

نورالله دلخواه اظهار داشت: ارتقا ایمنی جاده‌های این استان در صدر برنامه‌های اجرایی و عملیاتی این اداره کل در سال جاری قرارگرفته است چراکه حاشیه امن مسیرهای ارتباطی و جاده‌ها می‌تواند نقش قابل‌توجهی در تردد ایمن و کاهش خسارت‌های جانی و مالی سوانح احتمالی داشته باشد.

او افزود: ارتقا حفاظ ایمنی میانه راه‌ها، نواحی پل و تقاطع‌های حادثه‌خیز، اجرای روشنایی و همچنین تابلوهای اطلاعاتی جاده‌ها در آزادراه‌ها در کنار ارتقا علائم ایمنی الزامی در همه مسیرهای ارتباطی سطح استان ازجمله برنامه‌هایی است که در دستور کار این اداره کل در سال جاری قرارگرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام تأکید کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 کیلومتر شانه سازی، 25 کیلومتر ایمن‌سازی حاشیه راه، نصب یک هزار و 775 تابلو اخطاری و اجرای 2 کیلومتر روشنایی در گردنه‌ها در نقاط مختلف راه‌های این استان انجام‌شده است.

موکب‌ها به‌صورت متمرکز فعالیت می‌کنند

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین ایلام نیز گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته که موکب‌ها به‌صورت پراکنده در مناطق مختلف استان به زائران اربعین حسینی خدمات‌دهی می‌کردند در قالب مجتمع‌های مرکزی با مکان مشخص فعالیت می‌کنند.

سید محمد علوی فر با ذکر اینکه امسال 340 موکب برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی پیش‌بینی‌شده ادامه داد: این موکب‌ها در سه مجتمع مرکزی در ایلام شامل میدان ارغوان، تونل دوقلو و شهر چوار، 2 مجتمع در دهلران، چهار مجتمع در شهرستان‌های چرداول، ملکشاهی، آبدانان و دره شهر و 22 مجتمع ویژه در مهران راه‌اندازی می‌شوند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین ایلام اظهار داشت: همچنین در شهرستان مهران به همت سازمان اوقاف و امور خیریه هفت استان مجتمع خدمات‌رسانی امامزادگان را راه‌اندازی و به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کنند.

علوی فر تأکید کرد: فعالیت این موکب‌ها به‌صورت شبانه‌روزی شامل پخت و توزیع غذای گرم در سه وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده به عموم زائران است.

به گفته او، فعالیت این موکب‌ها از 28 مهرماه جاری آغاز و تا پنج روز بعد از اربعین حسینی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) ادامه دارد.

تدابیر ویژه دانشگاه علوم پزشکی

رئیس فوریت‌های پزشکی ایلام نیز در همین ارتباط گفت: امسال در سطح استان 200 دستگاه آمبولانس سبک در ایام تردد زائران اربعین حسینی در محل‌های موردنظر استقرار می‌یابند.

دکتر صید نور علیمرادی افزود: 15 اتوبوس آمبولانس، پنج فروند بالگرد، پنج درمانگاه موقت، سه بیمارستان صحرایی توسط دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و ارتش و همچنین 15 دستگاه موتور آمبولانس در سطح استان در جهت خدمات‌دهی اورژانسی به زائران مستقر می‌شوند. او اظهار داشت: علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، در اربعین امسال بیش از یک هزار نفر نیروی بهداشتی و درمانی به زائران ارائه خدمات می‌کنند که امیدواریم زمینه‌های رضایتمندی زائران را فراهم‌سازیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد