hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > آلودگی هوا باعث شدت بیماری کرونا در افراد مبتلا می‌شود

آلودگی هوا باعث شدت بیماری کرونا در افراد مبتلا می‌شود

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان گفت: آلودگی هوا چالشی مهم است که باید به آن توجه شود، آلودگی هوا احتمال ابتلاء به کرونا ویروس را افزایش نمی‌دهد، اما می‌تواند باعث تشدید و شدت بیماری کووید ۱۹ در افراد مبتلا شود.
رضا فدایی ، با بیان اینکه کودکان، زنان باردار، افراد سالمند و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم و مشکلات قلبی و عروقی بیشتر در خطر تهدید آلودگی هوا هستند، اظهار کرد: آلودگی هوا احتمال ابتلاء به کرونا ویروس را افزایش نمی‌دهد، اما می‌تواند باعث تشدید و شدت بیماری کووید ۱۹ در افراد مبتلا شود.
وی ادامه داد: برای کنترل و کاهش آلودگی هوا همکاری همه سازمان‌ها و مردم نیاز است، نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی، کاهش تردد خودروهای تک سرنشین، جمع‌آوری خودروهای دودزا، کاهش فعالیت کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی آلاینده و استفاده کمتر از سوخت‌های فسیلی از جمله اقداماتی است که باید برای کاهش آلودگی هوا در اصفهان انجام شود.
مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: امسال علاوه بر مسئله کرونا که کادر درمان را درگیر کرده، موضوع افزایش آلودگی هوا نیز به چالشی مهم تبدیل شده است، رسانه‌ها و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای آگاهی رسانی و انجام اقدامات لازم در شرایط اضطرار آلودگی هوا باید آمادگی کافی داشته باشند.
وی در خصوص عدم تردد گروه‌های پرخطر، تصریح کرد: گروه‌های حساس و آسیب‌پذیر از جمله بیماران قلبی، ریوی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و افراد سالخورده در روزهای آلوده نباید از خانه بیرون بیایند و حتماً از ماسک‌های مخصوص استفاده کنند.
فدایی با اشاره به اینکه محدودیت تردد و کاهش فعالیت واحدهای آلاینده هوا در زمان افزایش غلظت آلاینده‌ها می‌تواند به کاهش آلودگی هوا کمک کند، تاکید کرد: افراد باید به تقویت سیستم ایمنی بدن توجه و در روزهای آلوده تا جای ممکن از حضور در هوای بیرون از منزل خودداری کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد