hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مزدا آرزو داشت نیازی به زنجیره امید نباشد

مزدا آرزو داشت نیازی به زنجیره امید نباشد

مرگ دکترمزدا ضایعه بزرگی برای کشور و جامعه پزشکان جراح و ارتوپد برجای گذاشت


دکتر عبداللهی، مدیر فنی بیمارستان نور افشار در مراسم یاد بود پروفسور مزدا درباره تاریخچه همکاری پروفسور در ایران گفت: «همکاری دکتر مزدا از سال ١٣٨٦ شروع شد، در واقع ایشان یکی از بنیانگذاران موسسه خیره زنجیره امید در ایران بودند. دکتر مزدا از سال ٨٦ به طور مستمر سالی ٤ بار به ایران می‌آمدند که دوبار از این آمدن‌ها منجر به انجام عمل جراحی و دوبار دیگر برای پیگیری عمل‌های جراحی انجام می‌شد. بیمارستان نور افشار که از سال ٩٢ افتتاح شد، افتخار این را داشت که در خدمت پروفسور مزدا باشد و دکتر سالی ٢ بار در این بیمارستان عمل جراحی داشتند. دکتر مزدا علاوه بر همکاری با بیمارستان‌های دانشگاه تهران، بیشترین همکاری خود را با بیمارستان نور افشار داشتند.»
وی در ادامه بیان کرد: «ایشان به طور متوسط هر بار ٢٥ تا ٢٨ عمل جراحی در بیمارستان نورافشار داشتند. آخرین حضور دکتر مزدا مربوط به شهریور امسال بود که ٢٨ عمل انجام دادند و از این میان دو عمل جزو جراحی‌های خاص به شمار می‌آمدند.»
عبداللهی در ادامه تصریح کرد: «طبق آماری که به دست آوردیم، در این مدتی که پروفسور در بیمارستان حضور داشتند، حدود ۱۸۰ عمل جراحی انجام شده که در بین این تنها دو مورد از آنها به دلیل اختلالات آناتومیکی مادرزادی بیماران، ناموفق بوده است.»
مدیر فنی بیمارستان نورافشار با بیان اینکه دکتر مزدا برنامه‌ریزی کرده بودند برای زمستان که به ایران می‌آیند ادامه جراحی‌های خود را که نیاز به مرحله بعدی داشتند انجام دهند، اما متاسفانه همه‌ ما را با مرگش غافلگیر کرد گفت: «از دست دادن عزیزی که توانست چنین خدمتی به جهان بکند و ضایعه بزرگی را برای کشور و برای جامعه پزشکان، بخصوص پزشکان جراح، ارتوپد و ستون فقرات برجای گذاشت سخت بود. پروفسور مزدا به خاطر نوع عمل‌هایی که داشتند و به‌ دلیل موفقیت‌هایی که به‌دست آوردند، به عنوان پدر ستون فقرات و کمر جهان معرفی شده بودند. دکتر مزدا در ایران با دانشگاه تهران همکاری گسترده‌ای داشتند و پزشکان ارتوپدی زیادی در جهت آموزش در رشته ستون فقرات با ایشان همکاری داشتند.»
وی در پایان صحبت‌های خود از آرزوی دکتر مزدا گفت: «آرزوی دکتر این بود که جنگ نباشد، غذا باشد، زندگی بدون هیچ گونه تبعیضی باشد.» همچنین آرزو داشتند که چیزی به عنوان زنجیره امید هم در ایران وجود نداشته باشد و ما فرزندان سالمی داشته باشیم که نیازی به درمان نداشته باشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد