hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش آمارمبتلایان و بستری‌های کرونا در دزفول/احتمال وقوع پیک جدید

کاهش آمارمبتلایان و بستری‌های کرونا در دزفول/احتمال وقوع پیک جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کاهش آمار مبتلایان کرونا در دزفول، گفت: به علت عادی انگاری شرایط از سوی مردم احتمال وقوع پیک جدید کرونا در این شهر وجود دارد.

علی قمیشی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست هم اندیشی طرح شهید قاسم سلیمانی در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، تعداد تست‌های مثبت کرونا، آمار بستری در بیمارستان، میزان چگالی و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در دزفول در هفته‌های اخیر کاهش محسوسی یافته است.

وی افزود: آنچه نگران‌کننده است ماهیت این ویروس است که به طور کامل قابل پیش‌بینی نیست؛ ضمن اینکه چالش‌های زیادی از جمله ویروس جهش یافته انگلیسی پیش روی ما است که باید هوشیار باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با ابراز نگرانی نسبت به عادی انگاری شرایط از سوی مردم، گفت: متولیان طرح شهید سلیمانی و متولیان ستاد کرونا به هیچ وجه نباید در روند فعالیت‌های خود دچار سستی شوند؛ از سویی به علت افزایش دورهمی‌های خانوادگی و بازگشت تعداد زیادی از شهروندان به زندگی عادی، احتمال افزایش آمار و وقوع یک پیک جدید کرونا دو هفته آینده در این شهر وجود دارد که باید از امروز خود را آماده پیک احتمالی کنیم.

قمیشی با تأکید بر اینکه مردم شرایط را عادی فرض نکنند، افزود: نیازمند تعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و استان‌های همجوار هستیم تا با همکاری و یکسان‌سازی برنامه‌ها بتوانیم اوضاع را کنترل کنیم‌.

وی در پایان از عوامل برگزاری طرح سردار شهید سلیمانی در دزفول به ویژه نیروهای بهداشت، بسیج، سپاه و هلال احمر تقدیر کرد.

به گزارش مهر، در این نشست برخی از عوامل دانشگاه‌های علوم پزشکی، پایگاه‌های هلال احمر و سپاه ناحیه دزفول، اهواز، لرستان و ایلام حضور داشتند.

شهر دزفول از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد