hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| رکورد بیش از یک میلیارد تومان فروش گلیم و فرش توسط مددجویان

اردبیل| رکورد بیش از یک میلیارد تومان فروش گلیم و فرش توسط مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: فرش و گلیم بافته‌شده توسط مددجویان استان اردبیل بیش از یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان در بازار به فروش رفته است.

حسین دشتی با اشاره به اینکه مجریان طرح قالیبافی هزار و ۸۰۰ مترمربع فرش، قالی و تابلو فرش در شش‌ماهه نخست سال جاری تولید کرده‌اند، افزود: قالیبافی یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان اردبیل محسوب می‌شود که بیشترین تأثیر را در خوداتکایی خانوار تحت حمایت دارد. او با اعلام اینکه فرش، قالی و تابلو فرش بافته‌شده توسط مددجویان تحت حمایت بیش از یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان در شش‌ماهه نخست سال جاری در بازار به فروش رفته است، بیان کرد: مددجویان برای بافت قالی و فرش‌ها از نقوش علیا، نوین‌فر، بیجار، افشان، شاه‌عباسی و محلی استفاده کرده‌اند که متقاضی بسیاری برای خرید دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از بافندگان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را زنان سرپرست خانوار، نوعروسان و دختران در آستانه ازدواج تشکیل می‌دهند، بیان کرد: مشاغل خانگی، علاوه بر درآمدزایی برای مددجویان موجب می‌شود تا آن‌ها در کنار اعضای خانوار خود به کار مشغول بوده و گرمابخش کانون خانوار‌ خود باشند. دشتی بابیان اینکه هم‌اکنون هزار و ۲۲۰ طرح فرش، قالی، ورنی و جاجیم در سطح این استان در حال اجرا است، گفت: هزار و ۶۰۰ بافنده، تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل قرار دارند که در طول اجرای طرح خدماتی مانند سنجش بینایی، بهسازی محیط کسب‌وکار و نظارت و ارائه مشاوره‌های تخصصی به آن‌ها ارائه می‌شود.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل با برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل و بعد از اجرای طرح‌ها درصدد است تا تولیدات مددجویان را ازنظر کیفی و کمی توسعه دهد، اعلام کرد: تلاش داریم با بهره‌گیری از اساتید برجسته، دوره‌های آموزشی تخصصی را برای مددجویان و فرزندان خانوار تحت حمایت برگزار کنیم تا زمینه‌های خوداتکایی آن‌ها فراهم شود. دشتی با اعلام اینکه ایجاد بازار مناسب برای فروش تولیدات مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است، بیان کرد: قالی و فرش‌های بافته‌شده مرغوب بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند که تلاش داریم باعرضه بی‌واسطه آن در بازار، همه سود حاصل از دسترنج مددجویان را به آن‌ها پرداخت کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد