hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > میزبانی تالابهای پلدشت از ۴۰ هزار پرنده مهاجر زمستان گذران

میزبانی تالابهای پلدشت از ۴۰ هزار پرنده مهاجر زمستان گذران

رییس اداره محیط زیست پلدشت از میزبانی تالابهای این شهرستان از ۴۰ هزار پرنده مهاجر خبر داد.
رحمتی  با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ هزار پرنده های مهاجر بعد از طی مسافتی طولانی بالغ بر ۴۰۰۰ کیلومتر خود را به تالاب شیبلو و دریاچه پشت سدارس رسانده اند، اظهار کرد: شرایط جوی و آب و هوایی مناسب در این تالاب باعث شده است تا دسته های کثیری از پرندگان مهاجر این تالاب را برای زمستان گذرانی برگزیند.
وی افزود: بیشتر پرندگان مهاجر که در این آبها حضور دارند،از گونه‌های زمستان گذرانی هستند که با توجه به شرایط زیست گاهی مناسب به رود خانه ارس هجوم آورده اند.
رییس اداره محیط زیست پلدشت افزود: از مجموع ۵۲۰ گونه شناسایی شده در تالاب‌های کشور بیش از ۳۰۲ گونه در زیست گاه‌های آبی آذربایجان غربی و ۱۰۰ گونه در تالاب شیبلو و دریاچه پشت سدارس پلدشت مشاهده شده اند که البته برخی در نوع خود کمیاب اند.
رحمتی در ادامه از وجود پرندگانی با اهمیت بین المللی و جهانی در سد ارس پلدشت و تالاب شیبلو خبر داد و گفت: غاز پیشانی سفید کوچک و پیشانی سفید بزرگ و همچنین غاز خاکستری در کنار پلیکان‌های سفید و خاکستری، دورنا و انواع چنگر و انگورت خروس کولی و  اردک سر سبز و فلامینگو ها از جمله پرجمعیت ترین گونه ها هستند.
 
وی گفت: مهاجرت پرندگان به زیستگاه‌های ابی استان از اوایل پاییز شروع می‌شود و پس از ۶ ماه پاییز و زمستان گذرانی، در اوایل فروردین ماه به زیسگاه‌های قبلی خود بر می‌گردند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد