hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > فروشندگان ملک و مسکن زیاد شدند اما خریدار نداریم

فروشندگان ملک و مسکن زیاد شدند اما خریدار نداریم

یک کارشناس و مشاور املاک گفت: در این روزها، فروشندگان ملک، خانه، ویلا و آپارتمان زیاد شده‌اند اما خریدار واقعی در بازار وجود ندارد.
سید عباس حسینی  با اشاره به اینکه پس از پایان تب و تاب انتخابات آمریکا و سخنان بزرگان کشورهای مختلف در خصوص مسائل سیاسی، بازار مسکن، این روزها در آرامش به سر می‌برد، اظهار کرد: در حال حاضر، هر فردی که به قصد سرمایه‌گذاری ویلا، زمین، آپارتمان و یا خانه‌ای خریده بود، به دنبال فروش آن است چرا که موعد چک آن خرید رسیده و پولی در بساط ندارد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در مسکن، یک ریسک محسوب می‌شود که غالبا ضرر ندارد اما نباید بدون پشتوانه، اقدام به این کار کرد، گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن باید در روزهای آرام صورت بگیرد و حضور هیجانی در این بازار، نه تنها، بر قیمت آن می‌افزاید بلکه نیاز واقعی نیز سنجیده نمی‌شود و شاهد برخوردهای کاذب در بازار مسکن خواهیم بود.
این کارشناس و مشاور املاک با اشاره به اینکه، به دلیل عرضه زیاد و کمبود تقاضا، با کاهش ملایم قیمت مسکن در بازار رو به رو هستیم، اظهار کرد: افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند و پول با پشتوانه دارند و یا زوج‌هایی که به دنبال خرید مسکن بودند، می‌توانند در این روزها، اقدام کنند.
حسینی با بیان اینکه مسئولان باید با استفاده از آرامش این روزهای بازار مسکن، برنامه‌ای را در نظر بگیرند تا خرید و فروش، املاک، ضابطه‌مند شود، تصریح کرد: اینکه در یک بازه زمانی و در یک منطقه جغرافیایی، چندین قیمت برای مسکن از سوی فروشندگان بیان شود، نشان دهنده نبود قانون دقیق برای این موضوع است.
این کارشناس املاک افزود: یکی از مهم‌ترین دلیل کاهش تقاضا برای خرید مسکن، صبر استراتژیک خریداران و سرمایه‌گذاران برای کاهش بیشتر قیمت‌ها در این زمینه است.
وی در پایان با اشاره به اینکه دریافت مالیات از خانه‌های خالی، یکی از راه‌های کنترل‌کننده قیمت است که امیدواریم به درستی اجرایی شود، گفت: با منطقه بندی کردن و در نظر گرفتن، سال ساخت، استحکام بنا، گزارش‌های نظام مهندسی و غیره، می‌توان قیمت مشخصی برای خانه‌ها در نظر گرفت تا از هرج و مرج قیمت‌ها در بازار جلوگیری شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد