hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه از شر سردردهای سینوسی خود خلاص شویم؟

چگونه از شر سردردهای سینوسی خود خلاص شویم؟

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: سردرد سینوسی معمولاً در اثر یک واکنش آلرژیک در ناحیه پیشانی، استخوان گونه‌ها و پشت پل بینی به وجود می‌آید.
نوشین یمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با سردرد سینوسی، اظهار کرد: سردرد سینوسی به نوعی سردرد گفته می‌شود که در ناحیه پیشانی، استخوان گونه‌ها و پشت پل بینی (معمولاً در اثر یک واکنش آلرژیک یا عفونت) به وجود می‌آید و زمانی که این نواحی متورم می‌شود، سینوس‌ها ورم‌ کرده و مخاط بیشتری می‌کنند و باعث مسدود شدن مجاری تخلیه مخاطی و فشار به سینوس‌ها و ایجاد سردرد در فرد می‌شود.
وی در رابطه با علائم سردرد سینوسی، افزود: فرد احساس درد مدامی در استخوان گونه‌ها، پیشانی یا پل بینی دارد. این درد معمولاً با حرکت دادن ناگهانی سر تشدید می‌شود، به طوری که در این موارد فرد احتمالاً علائم دیگری مانند آبریزش بینی، احساس پر بودن گوش‌ها، تب و تورم صورت را احساس می‌کند.
این پزشک با اشاره به اینکه معمولاً سردرد سینوسی با سردرد میگرنی و سردردهای تنشی اشتباه گرفته می‌شود، تصریح کرد: تشخیص درست نوع سردرد در درمان سردرد اهمیت به سزایی دارد، زیرا اگر سینوس‌ها مسدود شده باشد، فرد به عفونت سینوسی مبتلا بوده یا تب داشته باشد، احتمالاً سردرد از نوع سینوسی بوده ولی برای تشخیص قطعی نیاز به مراجعه به پزشک است.
متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد، در رابطه با درمان سردردهای سینوسی، ادامه داد: هدف اصلی از درمان سردرد سینوسی بهبود علائم بیمار و درمان عفونت است که نیازمند مصرف دارو یا استفاده چند روزه از داروهای ضداحتقان به صورت اسپری است. گفتنی است در صورت استفاده طولانی مدت داروها، امکان وخیم‌تر شدن علائم بیمار وجود دارد.
یمانی با بیان اینکه معمولاً پزشک با توجه به علائم و معاینه فیزیکی بیمار، می‌تواند تشخیص دهد که سینوس‌ها مسدود شده‌ ولی در برخی موارد نیاز به انجام سی.تی اسکن و یا ام‌.آر.آی است، اظهار کرد: در برخی از موارد نادر پزشک به بیمار جراحی سینوس را پیشنهاد می‌کند تا با برداشتن پولیپ‌ها به باز شدن مجاری سینوسی کمکی شود و برای سینوس‌هایی که به طور مدام متورم هستند (سینوزیت مزمن)، در برخی موارد نیاز به جراحی سینوزیت است.
وی در رابطه با مراقبت‌های خانگی برای بهبود علائم سردردهای سینوسی، افزود: مصرف زیاد مایعات، استفاده از دستگاه‌های بخور که به مرطوب کردن هوا کمک می‌کند و شست‌وشوی مخاط حلق و بینی با محلول آب و نمک، از جمله موارد کاهش‌دهنده علائم سردردهای سینوسی است، قابل ذکر است افراد برای درمان قطعی باید به پزشک مراجعه کنند.
این پزشک در رابطه با آلرژی و سردردهای سینوسی، خاطرنشان کرد: آلرژی می‌تواند باعث انسداد سینوس‌ها و ایجاد درد در ناحیه سر و صورت شود، به طوری که این سردرد می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و  مشکل آلرژی و مشکل انسداد مجاری سینوس‌ها و سردرد باید به درستی و با استفاده از روند درمانی مناسب درمان شوند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد