hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > همه باید برای پیشرفت بوکس ایران تلاش کنیم

همه باید برای پیشرفت بوکس ایران تلاش کنیم

شاید نام علیرضا استکی برای آن‌هایی که شب و روزشان با اخبار ورزشی می‌گذرد، یک مفهوم داشته باشد؛ امیرعلی اکبری و مشت‌های سنگین او به فایترهای نامدار جهان! استکی که در گذشته نه چندان دور هدایت تیم ملی بوکس را بر عهده داشت، مدتی است به صورت تخصصی در کنار امیرعلی اکبری حضور دارد و هر خبری از درخشش فایتر نامدار ایرانی شنیده می‌شود، پشت موفقیت‌های او نام استکی نیز دیده می‌شود اما مدتی است که استکی در جلسات فدراسیون بوکس حضور دارد و به نظر می رسد همکاری جدید و پررنگی را با این فدراسیون آغاز کرده است.
                       

شاید نام علیرضا استکی برای آن‌هایی که شب و روزشان با اخبار ورزشی می‌گذرد، یک مفهوم داشته باشد؛ امیرعلی اکبری و مشت‌های سنگین او به فایترهای نامدار جهان! استکی که در گذشته نه چندان دور هدایت تیم ملی بوکس را بر عهده داشت، مدتی است به صورت تخصصی در کنار امیرعلی اکبری حضور دارد و هر خبری از درخشش فایتر نامدار ایرانی شنیده می‌شود، پشت موفقیت‌های او نام استکی نیز دیده می‌شود اما مدتی است که استکی در جلسات فدراسیون بوکس حضور دارد و به نظر می رسد همکاری جدید و پررنگی را با این فدراسیون آغاز کرده است. حضور او در تصمیم گیری‌های فدراسیون بوکس بدون شک برای همه علاقه مندان به این رشته مهم و جذاب است؛ بنابراین با سخنگوی جدید کمیته فنی فدراسیون بوکس گفت و گو کردیم که آن را در ادامه پي مي‌گيريم.

مدتی است در اخبار بوکس نام شما دیده می شود. چه چیزی باعث شد تا تصمیم بگیرید در کنار فدراسیون بوکس باشید؟

به هرحال من عضوی از خانواده بوکس هستم. از این خانواده جدا نیستم. با کسی اختلاف و دعوایی ندارم. همه باید برای پیشرفت و اوضاع بوکس ایران تلاش کنیم. اگر می توانیم کاری انجام دهیم، چرا دریغ کنیم؟ البته کارهایی که در گذشته انجام می‌دادم، الان نمی توانم انجام بدهم اما ريیس فدراسیون به من احترام گذاشت و از من خواست تا در کنار بوکس باشم و من نیز پذیرفتم. در حال حاضر در کنار هم کار می کنیم. فکر و هدف‌مان تیم ملی و بوکس مملکت است. فکر می کنم آینده خوبی در انتظار بوکس خواهد بود. هرچه خدا بخواهد همان می شود.

انتقادات شما در گذشته و شاید اکنون که حضور پررنگی در فدراسیون دارید حرف و حدیث هایی را در پی داشته باشد. 

من هیچ خواسته‌ای ندارم. نه دنبال جایگاه هستم، نه پول می‌خواهم و نه می‌خواهم به سفر بروم. به دنبال آرامش بوکس هستم. به دنبال اینکه کمک کنم به مجموعه ای که در حال حاضر زحمت می‌کشند. دوست دارم در حد توانم به این مجموعه کمک کنم چون فکر می‌کنم کمک من می‌تواند باعث رشد و پیشرفت جوانان این مملکت شود. کار من هرچند کوچک باشد اما همین که بتوانم قدمی برای موفقیت این بچه ها بردارم، برایم کافی و رضایت بخش است.

به عنوان عضو شورای فنی بوکس فکرمی‌کنید آینده رو به پیشرفتی در انتظار تیم ملی خواهد بود؟

طبق برنامه ای که اکبر احدی در دستور کار دارد و آن را برای ما تشریح کرد، متوجه شدیم با هدف روی بچه ها کار می کند و در تلاش است تا آن ها در آینده به سطح و شرایط بالاتری برسند. بنابراین گفتیم حالا که او یک‌سال است در کنار تیم و ورزشکاران قرار گرفته، ادامه راه را برود و بازهم با این بچه ها کار کند تا به امید خدا ورزشکاران ما بتوانند در آینده و مسابقات پیش رو موفق عمل کنند و سهمیه های بیشتری برای بوکس ما در المپیک به دست بیاورند.

چندسالی بود که بوکس ما محدود به سنگین وزن ها می شد اما مدتی است که نگاه ویژه ای به سبک وزن ها نیز داریم. این نگاه فدراسیون را چطور می بینید و آیا آینده خوبی برای سبک وزن ما وجود دارد؟

بوکسورهای سبک وزن ما در حال حاضر وضعیت خوبی دارند. بچه های جوان ما پتانسیل خوبی دارند و می توانند برای بوکس ایران موفقیت کسب کنند. ضمن اینکه با تجربه‌هایی هستند که اگر جلو بیایند و در کنار این جوان ها قرار بگیرند می توانند به آن ها کمک کنند و باعث پیشرفت سبک وزن شوند. امیدوارم اتفاقات خوب در کنار هم قرار بگیرند تا توازن خوبی در بوکس ایجاد شود و این رشته در مسابقات مختلف، چه در سبک وزن و چه در سنگین وزن، مدال های خوشرنگی برای کشورمان کسب کند.

در آخرین جلسه کمیته فنی چه صحبت‌هایی شد؟

در این جلسه در مورد مربی خارجی برای تیم های ملی نوجوانان و جوانان صحبت شد. در مورد بوکس حرفه ای که قرار است زیرمجموعه فدراسیون بوکس باشد، صحبت شد. سخنگوی شورای فنی انتخاب شد و این مسئولیت را به بنده واگذار کردند. ضمن اینکه در مورد ضعف ها و کاستی و نقاط قوت صحبت شد و آن ها را بررسی کردیم.

در مورد این نقاط ضعف بیشتر صحبت می‌کنید؟

ضعف ها یک مساله قدیمی و کلیشه ای است. مسائلی که همیشه بوده اند و در مورد آن ها بارها صحبت شده است. مانند مسائل مالی و جذب اسپانسر برای اینکه بودجه فدراسیون بیشتر شود. ضمن اینکه تلاش می کنیم یک سری اتفاقاتی که در گذشته رخ داده، تکرار نشود. مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند اما مواردی نیستند که بشود آن ها را خیلی باز کرد. در مجموع جلسه خوبی برگزار و حرف ها و نظرات خوبی رد و بدل شد.

دور اول تمرینات تیم ملی تمام شد و دور دوم آن نیز روز جمعه آغاز می‌شود. نظر شما در مورد این تمرینات چیست؟

من نتوانستم به این تمرینات بروم و تلاش بچه‌ها را از نزدیک ببینم اما می دانم که این تمرینات مانند گذشته به خوبی برگزار شد و کارها طبق برنامه پیش رفتند. همان‌طور که گفتم سرمربی تیم ملی و دستیارانش در تلاش هستند که یک تیم خوب را برای مسابقات آینده و به خصوص برای کسب سهمیه المپیک ساخته و پرداخته کنند.

ما می توانیم در سبک وزن سهمیه المپیک2020 بگیریم؟

ما در گذشته نیز سهمیه المپیک را در اوزان سبک داشته‌ایم و این‌طور نیست که سبک وزن ما با المپیک بیگانه باشد اما در حال حاضر باید برویم در دل کار تا مشخص شود که چقدر در سبک وزن شانس داریم. باید اردوها و تورنمنت‌های مختلفی را تجربه کنیم تا بتوانیم در مورد عیار سبک وزن‌مان صحبت کنیم. با این‌حال سبک وزن ما پتانسیل خوبی دارد و امیدوارم بتواند به زودی این پتانسیل خود را بروز دهد.

قراراست برای مسابقات استعداد‌یابی به استان سیستان و بلوچستان بروید؟

بله. قرار شد به سیستان و بلوچستان برویم و مسابقات استعداد یابی را رصد کنیم. هدف‌مان این است که بوکسورهای آینده دار را بشناسیم و از دل آن‌ها نفرات بهتر را انتخاب کنیم تا استعدادهای خوبی به آینده بوکس کشور معرفی شوند.

کار در فدراسیون بوکس شما را از امیرعلی اکبری دور نمی کند؟

من حضور مستمری در فدراسیون ندارم و وقتی در جلسات شرکت می‌کنم یا به امور فدراسیون مشغولم، زمانی است که تمرینم را داده‌ام. به خاطر همین مساله مربیگری را قبول نمی‌کنم. چون رسالتی در قبال امیر دارم. او قهرمان کشور ماست و باید به او کمک کنم. فکر نمی‌کنم این‌کار بین ما فاصله ایجاد کند. البته ممکن است یکی، دوروز نتوانم در کنار او باشم اما بازهم جای نگرانی نیست. امیر الان برای خودش یک پا سرمربی است!

امیر علی اکبری در حال حاضر چه شرایطی دارد؟ مصدومیتی که داشت برطرف شد؟

بله. مصدومیتش رفع شد و تمریناتش را پیگیری می‌کند. در کل همه چیز خوب است و علی اکبری شرایط خوبی دارد.

مسابقه قهرمانی او چه روزی برگزار می شود؟

قرار بود در آبان برای کمربندقهرمانی مسابقه بدهد که این مسابقه به تعویق افتاد و به ماه بهمن یا بعد از آن موکول شد.

کمربند برای او است؟

بله. صد در صد.

                    
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد