hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > عادل و آن روی «سیما»!

عادل و آن روی «سیما»!

به نظر می‌رسد عادل فردوسی‌پور باز هم وارد مرحله سختی از دوران کاری خود در اجرای برنامه «90» شده است. برنامه‌ای با بیش از 20 سال قدمت که عادل در 23 مرداد سال 78 و در 25 سالگی اجرای آن را آغاز کرد و کم کم برنامه‌اش به بخش مهمی از فرهنگ حاکم بر فوتبال ایران و همچنین پرطرفدارترین برنامه صدا و سیما تبدیل شد.
به نظر می‌رسد عادل فردوسی‌پور باز هم وارد مرحله سختی از دوران کاری خود در اجرای برنامه «90» شده است. برنامه‌ای با بیش از 20 سال قدمت که عادل در 23 مرداد سال 78 و در 25 سالگی اجرای آن را آغاز کرد و کم کم برنامه‌اش به بخش مهمی از فرهنگ حاکم بر فوتبال ایران و همچنین پرطرفدارترین برنامه صدا و سیما تبدیل شد. به طوری که خیلی از منتقدان تلویزیون که می‌گویند برنامه‌های صدا و سیما را نگاه نمی‌کنند هم، تماشای این برنامه را از دست نمی‌دهند. اما حالا به اصطلاح فوتبالی‌ها می‌توان گفت عادل که ستاره تلویزیون است، حالا و حداقل برای یک بازی! (یک هفته) نیمکت‌نشین شده و سیما (سرمربی تیم) روی دیگر خود را به او نشان داده است.
«90» به دلیل بررسی و نقد اتفاقات فوتبال ایران، معمولاً یک برنامه جنجالی بوده‌ و فردوسی‌پور تاکنون چند بار به خاطر موشکافی و پرداختن زیاد به برخی مسائل توسط مدیریت شبکه ۳ و صدا و سیما نکوهش و توبیخ شده‌ است. در برنامه‌ای که در 23 دی سال 87 از 90 روی آنتن رفت، درگیری‌ میان مسئولان سابق سازمان تربیت بدنی با فردوسی‌پور شکل گرفت که تحریم این برنامه تلویزیونی از سوی فدراسیون فوتبال را در پی داشت و‌ افکار عمومی توجهی بیش از پیش، نسبت به این برنامه نشان داد. در برنامه هفته بعد در تاریخ 30 دی ماه، سامانه پیامکی این برنامه دچار اختلال شد و امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال نیز از طریق تلفن نسبت به این موضوع ابراز تأسف کرد. فردوسی‌پور در آخرین جملات خود در پایان آن برنامه با ابراز امیدواری درخصوص تصادفی بودن مشکل قطع اس‌ام‌اس، ضمن خداحافظی تلویحی با بینندگان گفت: «اگر عمری باقی باشد و بتوان از این صندلی از حق دفاع کرد، تا هفته آینده شما را به خدا می‌سپارم!»
اما «90» توانست به راه خود ادامه دهد و به موضوعات مختلف فوتبال ایران پرداخت. یکی از سیاسی‌ترین برنامه‌های 90، دوشنبه ۱۶ خرداد ۹۰ با موضوع انتقال تیم‌ها از شهری به شهر دیگر می‌پرداخت، با حضور سیداحمد لطفی‌ آشتیانی و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نمایندگان مجلس موافق و مخالف به روی آنتن رفت که این طولانی‌ترین برنامه زنده ورزشی تاریخ صدا و سیما بود.
با این حال و با روی کار آمدن مدیران جدید شبکه 3 سیما، به نظر می‌رسد که آنها چندان آبشان با فردوسی‌پور در یک جوی نمی‌رود یا حداقل رویکردی متفاوت نسبت به اجرای برنامه «90» دارند. این هفته برنامه «90» مطابق معمول دوشنبه شب‌ها قرار بود روی آنتن برود اما این برنامه پخش نشد و به جای آن، بازی زنده اسپانیا و انگلیس در لیگ ملت‌های اروپا از شبکه سه پخش شد تا این موضوع بیش از پیش در اذهان متبادر شود که مدیران شبکه 3 با عادل دچار مشکل شده‌اند!
 عادل تیم مستقل ندهد!
فردوسی‌پور دوشنبه شب برخلاف رسم هر هفته، به جای استودیوی «90» در مراسم افتتاحیه جام رسانه‌ها حضور یافت که در فرهنگسرای رسانه برگزار شد و عادل هم به عنوان یکی از بازیکنان تیم شبکه سه به میدان رفت. تیمی که در ابتدا قرار بود با نام تیم 90 به میدان برود اما گویا مخالفتی در سطح مدیریت شبکه با این اتفاق وجود داشته است. محمد عزیزی، مسئول برگزاری مسابقات به خبرآنلاین گفت: «نام این تیم در ابتدا 90 بود اما شبکه 3 با ما تماس گرفت و گفت عادل حق ندارد تیم بدهد و این تیم باید با نام شبکه 3 باشد!»
تلاش فردوسی‌پور برای پخش ۹۰
قصه‌های زیادی درباره پخش نشدن برنامه «90» در دوشنبه شبی که گذشت، شنیدیم. قصه‌هایی که غصه‌های این فوتبال را زیاد می‌کنند اما هر چه هست، اینکه خیلی‌ها از کوشش‌های فردوسی‌پور برای پخش «90» در هفته‌ای که می‌گفتند برنامه او پخش نمی‌شود، شگفت‌زده بودند. آنچه برای «90» رخ داد، نسخه آزمایش نشده‌ای در طول این سال‌ها بود؛ چرا که هرگز بر اساس بهانه‌هایی از این دست، پخش «90» به محاق نمی‌رفت! فردوسی‌پور در «90» همین هفته که پخش نشد، می‌توانست به ماجرای تیم امید، تیم بزرگسالان و اختلاف بر سر برگزاری تمرینات در مرکز پک ورود کند. هر چند که او در این سال‌ها در بسیاری از اوقات پشت کارلوس کی‌روش درآمده و برخی بابت این حمایت‌های او از سرمربی تیم ملی که حالا با بسیاری از اهالی فوتبال ایران مشکل پیدا کرده، انتقاد دارند و برای خیلی‌ها جالب بود که عادل در این مسأله چه موضعی را اتخاذ می‌کرد!
حمله به صفحه مدیر شبکه 3؛ فکر می‌کنی کی هستی؟
از چند روز پیش که شایعه پخش نشدن «90» آرام آرام شنیده می‌شد، واکنش‌های مردم و علاقه‌مندان به فوتبال شروع شده بود. هواداران این برنامه که علی فروغی مدیر شبکه 3 را مقصر این اتفاق می‌دانستند، انتقادات زیادی از او در فضای مجازی کردند اما بعد از پخش نشدن «90» این هفته، دامنه اعتراضات گسترده‌تر شد. کاربران زیادی در اینستاگرام به صفحه شخصی فروغی رفتند و در کامنت‌هایشان او را به باد انتقاد گرفتند. در بخشی از کامنت‌های قابل انتشار آمده: برنامه 90 و فردوسی‌پور اعتبار تلویزیون هستند ولی صد حیف که شما دنبال فراری دادن مخاطب میلیونی یک برنامه هستید/ چرا بازی را شبکه ورزش پخش نکرد؟/ چرا یه نظرسنجی نمی‌ذارید که مردم دوست داشتن «90» پخش بشه یا فوتبال؟/ زور نزنین. زورتون به «90» و عادل نمی‌رسه. طرفدار میلیونی پشت 90 ایستاده./ تو فکر می‌کنی کی هستی که می‌خوای جلوی «90» و فردوسی‌پور رو بگیری؟/ آقای فروغی برنامه‌اش رو بگیری، قلب مردم رو نمی‌تونی بگیری. او بهترین است، «90» تنها نیست!»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد