hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > سمنان > از عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان بانوی برجسته و سرآمد علمی کشور قدر دانی شد

از عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان بانوی برجسته و سرآمد علمی کشور قدر دانی شد

درآئین اختتامیه سومین جشنواره ملی زن و علم ( جایزه مریم میرزاخانی )، از بانوی عضو هیات علمی دانشگاه سمنان در کنار 23 بانوی برجسته و سرآمد علمی کشور تقدیر شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ در این آیین که  با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده، در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در گروه فنی و مهندسی از دکتر زهرا مروج استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتردانشگاه سمنان نیز قدر دانی شد .
یاد آور می شود ؛ دکتر زهرا مروج استاد گروه آموزشی قدرت  دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه سمنان است که مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی برق قدرت از دانشگاه بنگلور هند اخذ نموده و مدرک دکترای خود را در رشته مهندسی برق قدرت از دانشگاه IIT بنارس هندوستان دریافت کرد.
وی از سال 1370 تا 1375 به عنوان مربی عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان بوده است.
از سال 1385 تا 1391 به عنوان استادیار و از سال 1391 تا سال 1397 با مرتبه علمی دانشیاری  و از سال 1397 تا كنون با مرتبه  استادي  به عنوان  هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و  کامپیوتر دانشگاه سمنان مشغول به فعالیت است.
زمينه كاري دکتر مروج ، حفاظت وكنترل سيستم هاي قدرت  و كاربرد روشهاي نوين در حفاظت سيستم هاي قدرت كيفيت توان اتوماسيون پستهاي فشار قوي  است .
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در این آئین با بیان اینکه هم اکنون در مقطعی قرار گرفته‌ایم که جهان در عرصه علم و دانش قرار گرفته و علم به معنای دارایی و ایجادکننده اقتدار و توانمندی جوامع محسوب می‌شود، افزود: در این راستا، زنان که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و در عرصه علمی از سهم بالایی برخوردارند، ظرفیت ارزشمندی برای سهیم بودن در به دست آوردن اقتدار کشور هستند.
دکتر غلامی با بیان اینکه بانوان نقش‌های متعددی در خانواده و تربیت فرزند دارند، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از نیمی از دانشجویان را دختران تشکیل می‌دهند که در رشته‌های مختلف مشغول تحصیل هستند.
وزیر علوم  با بیان اینکه ۳۳ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را بانوان تشکیل می دهند اضافه کرد: در ۷ سال گذشته تاکنون متوسط جذب اعضای هیئت علمی زن در دانشگاه‌های کشورمان به ۲۹ درصد رسیده که این امر نشان‌دهنده حرکتی رو به رشد برای فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی است.
وی با بیان اینکه بی‌شک زنان در انجام مسئولیت‌های اجتماعی با دقت و تمرکز بیشتر به ارائه خدمات می‌پردازند، گفت: برگزاری جشنواره ملی زن و علم با نام "جایزه مریم میرزاخانی"، اقدام شایسته‌ای برای شناسایی بیشتر توانمندی‌های بانوان و جلب توجه جوامع بین‌المللی در توفیقات زنان و افتخار در این عرصه است و به ما کمک خواهد کرد تا زنان دانشمند و تأثیرگذار مورد توجه بیشتری قرار گیرند.
شایان ذکر است؛ در این آیین از ۱۶ چهره علمی، ۵ بانوی فعال اجتماعی و نیز ۳ تن از برجستگان و سرآمدان علمی کشور تجلیل شد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد