hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > فتحی با اوج به تلویزیون برمی‌گردد؟

فتحی با اوج به تلویزیون برمی‌گردد؟

 روز گذشته رسانه‌ها خبر از سریال جدید حسن فتحی دادند. سریالی که به نظر می‌رسد ده پهلوان نام خواهد داشت و در سازمان اوج سرمایه‌گذاری و تولید خواهد شد. این یعنی این که به سیاق چند کارگردان پرسروصدای سینما و تلویزیون این مرزوبوم گذر حسن فتحی نیز به سازمان اوج افتاده.
خبرهای منتشر شده اطلاعات بیشتری هم درباره سریال داده بود. این‌که حسن فتحی که سریال‌های پربیننده‌ای چون پهلوانان نمی‌میرند، شب دهم، میوه ممنوعه، مدار صفر درجه و البته شهرزاد را در کارنامه دارد، ده پهلوان را بر اساس طرح سریالی به نام هفت پهلوان بسازد که حدود دو سال پیش تا مرحله نگارش فیلمنامه نیز پیش رفت، اما به تولید نرسید. پیشتر امین صدیقی رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی تلویزیون هفت پهلوان را سناریویی «با هدف احیای روحیه حماسی و قهرمانی» نامیده بود که داستانش درعهد صفوی رخ می‌دهد. این سریال که قرار بود در ٤٠ قسمت ٤٥ دقیقه‌ای روایت شود، با نامه‌ای از شاه محمد خدابنده خطاب به عنایت پهلوان نامدار ایرانی آغاز می‌شد که محتوای نامه آغازگر حوادثی در قصه بود.
حالا خبرگزاری‌ها در خبری اعلام کرده‌اند که این مجموعه با تغییر نامش به ده پهلوان دوباره به جریان افتاده و متن فیلمنامه آن هم به زندگی ١٠ پهلوان از مناطق مختلف ایران اختصاص خواهد داشت.
ساخت ده پهلوان علاوه بر این‌که در کارنامه حسن فتحی اتفاق ماندگاری را می‌تواند رقم بزند، از چند جنبه نیز حایز اهمیت است. نخست این‌که جلوی دوربین رفتن این سریال به این معنا می‌تواند باشد که دنباله‌سازی سریال شهرزاد که گفته می‌شد با ساخت سری چهارم این مجموعه در دستور کار فتحی و گروهش قرار دارد، عملا منتفی شده است. دوم این‌که ده پهلوان به‌عنوان مجموعه‌ای به تهیه‌کنندگی سازمان اوج موجب وصل یک کارگردان بزرگ دیگر به این سازمان شده و پایه‌های قدرت اوج را محکم‌تر خواهد کرد. دیگر این‌که اوج که عملا تبدیل شده به قدرتمندترین تهیه‌کننده سینما، بعد از پایتخت ٥ حضورش را در تلویزیون ایران نیز تثبیت می‌کند. و البته این نیز مهم است که ده پهلوان بعد از مدت‌ها سکون و سکوت، نخستین پروژه به‌اصطلاح الف ویژه است که تلویزیون در دستور کار قرار می‌دهد.
در تمام این ماه‌های اخیر، یعنی درست از زمانی که سری سوم سریال شهرزاد به پایان راه رسید، علاقه‌مندان این سریال با این‌که به‌دلیل تفاوت‌ها و به‌عبارت بهتر ضعف‌های این سری در قیاس با دو سری اول سرخورده شده بودند، اما باز هم خیلی‌ها بی‌صبرانه منتظر سری چهارم این سریال بودند. اتفاقی که حسن فتحی هم در گفت‌وگوهای مطبوعاتی‌اش نشان داده بود نسبت به تولید آن بی‌میل نیست و در صورت تمایل سرمایه‌گذار بدش نمی‌آید ماجراهای عاشقانه شهرزاد خانم را ادامه دهد. ده پهلوان اما این امکان را کاملا منتفی می‌کند و منتظران شهرزاد باید حداقل چند سال فکر تولید این سری را از سرشان بیرون کنند. ناظران و کارشناسان این قضیه را البته بی‌ربط به ماجرای بازداشت دوباره سرمایه‌گذار سریال شهرزاد نمی‌دانند که فتحی را واداشت از سری چهارم شهرزاد دل کنده و به پروژه‌ای دل ببندد که با توجه به انتظارات و توقعاتی که این کارگردان با شهرزادش ایجاد کرده، برای موفق شدن راه سهل و ساده‌ای پیش رویش نیست.
سازمان رسانه‌ای اوج در چند سال اخیر یکه‌تاز دنیای سینما بوده و با فیلم‌هایی چون بادیگارد، هیهات، ایستاده در غبار، فهرست مقدس، سوءتفاهم، تنگه ابوقریب، به وقت شام و اخیرا زندانی‌ها و تختی تقریبا تمام تولیدات پرهزینه و پرسروصدای سینمای ایران را تولید کرده است. در تلویزیون البته این سازمان به اندازه سینما موفق نبوده و با این‌که در سریال‌های پرخرجی چون آشوب، گیله‌وا، آسمان من، سر دلبران و در میان خاکستر سرمایه‌گذاری کرده، اما جز سریال پایتخت ۵ که نوروز امسال نظر تماشاگران را به خود جلب کرد، در این زمینه توفیق چندانی نیافته و ده پهلوان از این نظر می‌تواند سکویی برای پرش این موسسه در دنیای تلویزیون نیز باشد.
حالا می‌شود گفت حسن فتحی نیز به فیلمسازانی چون ابراهیم حاتمی‌کیا، مسعود ده‌نمکی، محمدحسین مهدویان، بهرام توکلی، محمدحسین لطیفی و سیروس مقدم پیوسته. یک تیم کارکشته و کاربلد که می‌توانند این سازمان را در رسیدن به اهدافش یاری کنند. حالا این‌که آیا فتحی هم از این معامله به اندازه اوج سود خواهد برد یا نه، حکایتی است که گذشت زمان به آن پاسخ خواهد داد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد