hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مقصر اصلی افزایش قیمت‌ها مشخص شد

مقصر اصلی افزایش قیمت‌ها مشخص شد

رئیس اتحادیه پیمانکاران و خدمات اداری استان یزد با اشاره به وارداتی بودن ۹۵ درصد کالاهای مصرفی خدمات اداری, نوسان ارز را علت اصلی افزایش قیمت کالاهای مصرفی دانست.
سعید الافزاده  اظهار داشت: عده‌ای که در ادارات, بیمارستان‌ها, دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌ها خدمات زیراکس و تکثیری انجام می‌دهند, دارای پروانه کسب نیستند.
وی نداشتن پروانه کسبِ این واحدها را از مشکلات این صنف دانست و گفت: استانداری یا فرمانداری می‌توانند با ارسال نامه به ادارات و دستگاه‌ها داشتن پروانه کسب را برای انجام مناقصه یا مزایده خدمات اداری واجب و قانونی اعلام کنند که این کار انجام نشده و تنها قیمت پائینِ ذکر شده در مناقصه, ملاکِ انتخاب افراد برای انجام خدمات چاپ و تکثیر در ادارات است.
رئیس اتحادیه پیمانکاران و خدمات اداری استان یزد, افزود: نداشتن پروانه کسب این واحدها موجب شده تا صاحبان این واحدها هزینه‌های بسیار زیادی را از مصرف‌کننده دریافت کنند.
وی کمکِ نیروهای اماکن برای شناسایی افراد بدون پروانه کسب را ضروری و نیازِ این صنف اعلام کرد و گفت: داشتن پروانه کسب مجوز انجام فعالیت به صورت تخصصی است که شرکت‌های خدماتی هم این جواز کسب را ندارند و ادارات و دستگاه‌ها هم از آنها این جواز را نمی‌خواهند درصورتی که داشتن پروانه کسب به انجام کار متعهدانه و کارشناسانه واحدها کمک کرده و از افزایش قیمت بیش از حد جلوگیری می‌کند.
الافزاده عمده فعالیت واحدهای این صنف را خدمات اداری, کپی و چاپ دیجیتال برشمرد و تصریح کرد: با شیوع کرونا و تعطیلی‌های مکررِ مدارس و آموزشگاه‌ها, واحدهای فعال این صنف هم تعطیل شدند و با کمبود کار ضررهایی به آنها وارد شد که متأسفانه وام کرونا هم به آنها تعلق نمی‌گرفت.
وی با اشاره به اینکه در حدود 95 درصد مواد مصرفی این صنف وارداتی است, بیان کرد: نوسانات ارز, افزایش شدیدی در قیمت کاغذ, ماشین‌های اداری و قطعات ماشین‌های اداری به وجود آورده است.
رئیس اتحادیه پیمانکاران و خدمات اداری استان افزود: همانگونه که مسئولان همت می‌کنند کالاهایی مانند لاستیک یا مرغ یا دیگر کالاها را با قیمت مصوب و با تنظیمِ بازار روانه بازار می‌کنند; اگر امکانی وجود داشت که قیمت برخی کالاهای مصرفی این واحد صنفی مانند جوهر, تونِر و کاغذ با قیمت مصوب به دست واحدهای تایپ و تکثیر می‌رسید, کاهش چشمگیری در قیمت کالاها داشتیم.
وی گفت: اتحادیه پیمانکاران و خدمات اداری با 13 رسته شامل کپی, زیراکس, فروش و تعمیرات ماشین‌های اداری, خدمات انبارداری و نگهداری کالاهای عمومی, برگزاری نمایشگاه, خدمات و مشاوره امور بازرگانی و سرمایه‌گزاری, چاپ دیجیتال, ترجمه و شرکت‌های خدماتی در حال فعالیت است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد