hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تلاش سعودی‌ها برای انحراف افکار عمومی

تلاش سعودی‌ها برای انحراف افکار عمومی

صبح دیروز رسانه‌های ترکیه مدعی شدند که یک بمب‌گذار انتحاری به ساختمان سفارت ایران در آنکارا حمله کرده است.

صبح دیروز رسانه‌های ترکیه مدعی شدند که یک بمب‌گذار انتحاری به ساختمان سفارت ایران در آنکارا حمله کرده است. ساعاتی بعد، خیابانی که ساختمان سفارت ایران در ترکیه در آن واقع شده است، بسته شد و تدابیر امنیتی شدیدی در محل حاکمفرما شد و سفیر ایران از ساختمان سفارت خارج شد. سفیر ایران در ترکیه و همچنین سخنگوی وزارت خارجه خبر بمب‌گذاری در سفارت را کذب دانسته و آن را تنها یک تهدید قلمداد کردند. برخی تحلیلگران سیاسی معتقد بودند که اقدام دیروز تهدید یا حمله به سفارت ایران در ترکیه می‌تواند از سوی سعودی‌ها طراحی شده باشد تا با ایجاد فرافکنی، پرونده روزنامه‌نگار کشته‌شده توسط آنها در سفارت این کشور در ترکیه به محاق برود.
تکذیب حمله به سفارت
دقایقی پس از انتشار این خبر، برخی رسانه‌های داخلی به نقل از سخنگوی وزارت خارجه اعلام کردند که ادعای بمب‌گذاری انتحاری در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا و تخلیه آن کذب بوده و صحت ندارد. بهرام قاسمی در این مورد گفته که «چنین خبر و ادعایی کذب محض است و پرسنل سفارت ما در سلامت و امنیت کامل در محل کار خود حضور دارند‌ و مشغول کار روزانه خود هستند.»
تنها یک تهدید بود
همزمان سفیر ایران در ترکیه نیز در گفت‌وگویی با بیان اینکه حمله انتحاری به سفارت تنها یک تهدید بود، تأکید کرد که «اقدام خاصی صورت نگرفته و اوضاع در کنترل و عادی است». محمدابراهیم طاهریان‌فرد اظهار کرد که «تهدید توسط یک فردی انجام شده که خود را منتسب به داعش معرفی کرده و پلیس ترکیه در پی این تهدید، اقدامات و تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت تشدید کرده است.» وی، تخلیه کارکنان سفارت و هرگونه بمب‌گذاری و اخبار دیگر در این زمینه را تکذیب کرد.
ادعای تخلیه سفارت
دیروز همچنین ساعتی بعد از خبر حمله به سفارت ایران در ترکیه، رسانه‌های این کشور مدعی تخلیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا پس از دریافت هشدار بمب‌گذاری و انتقال سفیر ایران به خارج از ساختمان شدند. روزنامه «دیلی صباح» به نقل از منابع امنیتی ادعا کرد؛ پس از آنکه پیامی مبنی بر احتمال حمله یک بمب‌گذار انتحاری به سفارت ایران در آنکارا دریافت شد، این ساختمان سریعا تخلیه گردید. رسانه‌های ترکیه‌ای همچنین مدعی شده‌اند که سفیر ایران با کمک پلیس به مکانی امن منتقل و خیابان‌های منتهی به ساختمان سفارتخانه نیز مسدود شده است. این رسانه‌ها همچنین ادعا کرده‌اند که پلیس ترکیه درحال جست‌وجو در ساختمان سفارتخانه است.
تهدید یا حمله
فردی که خود را منتسب به گروه تروریستی داعش معرفی کرده بود، طی تماسی تلفنی با پلیس ترکیه تهدید کرده بود که قصد حمله انتحاری به سفارت ایران در آنکارا پایتخت کشور ترکیه را دارد. در پی این تهدید؛ تدابیر امنیتی پلیس ترکیه مقابل سفارت و در خیابان «ایران» که سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن‌جا واقع است، برقرار شد و پس از ساعاتی اوضاع به حالت عادی برگشت. به نظر می‌رسد که فرد تهدید‌کننده توسط آل‌سعود اجیر شده و برای تحت‌الشعاع قراردادن پرونده ناپدیدشدن جمال خاشقچی اقدام به این کار کرده است.
برقراری حالت عادی
برخی رسانه‌های ترکیه‌ای همچنین مدعی شدند که «تدابیر امنیتی در مقابل و خیابان‌های اطراف سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا که در پی دریافت یک تهدید تلفنی حمله انتحاری برقرار شده بود، به حالت عادی برگشت.»

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد