hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| خواهرخواندگی خوی و قونیه در سفر هیئت ایرانی به ترکیه

آذربایجان غربی| خواهرخواندگی خوی و قونیه در سفر هیئت ایرانی به ترکیه

استاندار آذربایجان غربی گفت: در نشست با مقامات ترکیه ایجاد دو مرز رسمی در کوزه‌رش سلماس و بورالان ماکو، خواهرخواندگی شهرهای قونیه و خوی و مبارزه با قاچاق و تروریسم پیگیری شد.


 محمدمهدی شهریاری در خصوص مهم‌ترین دستاوردهای سفر اخیر خود و وزیر کشور به ترکیه گفت: در سفر وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، طرفین در خصوص مسائل مرزی، مبارزه با قاچاق انسان و ترانزیت مواد مخدر و مبارزه با تروریسم، به بحث و تبادل‌نظر پرداخته و تصمیمات مهمی را اتخاذ نمودند.

او افزود: در نشست با مقامات ترکیه، برخی مسائل مرزی مربوط به استان آذربایجان غربی مطرح شد که مهم‌ترین آن‌ها، ایجاد مرز رسمی در «کوزه‌رش سلماس» و «بورالان ماکو » بود. استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در نشست مذکور، توافق شد که کمیته‌ای مشترک برای بررسی کارشناسی مسئله ایجاد مرز و بازارچه رسمی در کوزه‌رش سلماس و بورالان ماکو تشکیل‌شده و پس از اعلام نظر کارشناسی و تصویب در این کمیته، این توافقات اجرایی شود. شهریاری همچنین به سفر خود به استان قونیه ترکیه نیز اشاره کرد و گفت: در جلسه با مسئولان استان قونیه، پیشنهاد خواهرخواندگی شهرهای قونیه و خوی به جهت وجود مقبره دو شخصیت برجسته یعنی مولانا و شمس تبریزی در این دو شهر، از سوی هیئت ایرانی مطرح شد که مورد استقبال مسئولان قونیه قرار گرفت و مقرر شد با پیگیری دو طرف، موضوع خواهرخواندگی قونیه و خوی عملیاتی شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد