hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نوبت دهی متمرکز برخی پزشکان در قم

نوبت دهی متمرکز برخی پزشکان در قم

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم از همه پزشکان استان خواست به سامانه نوبت دهی متمرکز و غیرحضوری تلفن گویای 59801 بپیوندند.                    
به گزارش رویداد ایران_فم،سید حسن عادلی امروز در گفت وگو با خبرنگاران در قبا اشاره به تعیین تکلیف سرپایی 80 درصد بیماران کووید19 در مطب ها و بخش خصوصی بیان داشت: سازمان نظام پزشکی استان از همان 30 بهمن ماه سال قبل مبارزه با ویروس  کرونا را در قم در دستور کار قرار داد.
  وی ادامه داد: این سازمان در نوروز امسال طرح «مطب در خانه» را با پاسخگویی از طریق 60 خط تلفن و با همراهی پزشکان متخصص اجرایی کرد که تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه یافت و حتی تماس هایی از کشورهای همسایه به این خطوط برقرار شد.
  رئیس سازمان نظام پزشکی قم همچنین به شهادت دو پزشک عمومی و یک دندانپزشک قمی در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: بحمدالله کادر درمانی استان همچنان در صحنه حاضرند و به خدمت رسانی به مردم ادامه می دهند.
  وی سپس درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مطب های استان تصریح کرد: حضور بیماران در مطب ها به همراه برخی از اعضای خانواده، مراجعه برخی بیماران از شهرهای اطراف به مطب های قم و همچنین مراجعه های اورژانسی سبب برخی ازدحام ها در مطب ها می شود که از این رو بحث گسترش نوبت دهی غیرحضوری بویژه در دوران شیوع کووید19 و برای جلوگیری از گسترش این بیماری اجرایی شده است.
  عادلی با اعلام خط تلفن گویای 59801 و اتصال 6 نفر از پزشکان متخصص و فوق تخصص استان به این سامانه نوبت دهی تصریح کرد: تلاش می کنیم تا در روزهای آینده، پزشکان بیشتری را به این سیستم متصل کنیم، در عین حال که برخی پزشکان استان همچنان نوبت دهی تلفنی سابق خود را دنبال می‌کنند.
  وی با بیان این که وظیفه نظارت بر مطب ها بر عهده وزارت بهداشت است خاطر نشان کرد: البته سازمان نظام پزشکی آمادگی دارد تا در زمینه تذکر یا توبیخ مطب های متخلّف ایفای نقش داشته باشد، در عین حال که پلمب مطب ها انجام نمی شود، چراکه نباید در روند درمانی خللی وارد شود.
  رئیس سازمان نظام پزشکی قم همچنین بیان داشت: تحقق پرونده الکترونیک سلامت هموطنان در برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده، اگرچه تحقق عینی و عملی این امر نیاز به زیرساخت های سخت افزاری دارد و در کنار این امر، هماهنگی همه دستگاه های اجرایی و البته همراهی مردم نیز امری ضروری و لازم است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد