hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > کاچی به از هیچی!

کاچی به از هیچی!

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات آماده می‌کند، از ساعت 19:30 امروز در دومین بازی تدارکاتی خود پس از جام جهانی، در ورزشگاه آزادی به مصاف بولیوی می‌رود.
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا 2019 امارات آماده می‌کند، از ساعت 19:30 امروز در دومین بازی تدارکاتی خود پس از جام جهانی، در ورزشگاه آزادی به مصاف بولیوی می‌رود. ملی‌پوشان در حالی از هفته گذشته دومین مرحله از اردوی آماده‌سازی خود را برای حضوری قدرتمند در جام ملت‌ها برگزار کرده‌اند که پیدا نکردن یک حریف تدارکاتی مناسب به یکی از دغدغه‌های اصلی تیم ملی تبدیل شده و کارلوس کی‌روش و دستیارانش، بارها به این موضوع اشاره کرده‌اند که تا الان یک فیفادی (پنجشنبه) را از دست داده‌اند و حالا باید به انجام دیدار دوستانه با بولیوی اکتفا کنند. البته این تنها خبر پیرامون تیم ملی نیست. سردار آزمون، مهاجم آماده این روزهای روبین کازان که پس از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرد، پس از غیبت در اردوی قبلی و دیدار با ازبکستان و با صحبت‌هایی که سرمربی پرتغالی تیم ملی با او داشت، به تیم ملی برگشت. گرچه این موضوع با واکنش‌های مختلفی نیز همراه بوده است.
بولیوی تیمی است از منطقه امریکای ‌جنوبی که در رده 58 رنکینگ فیفا حضور دارد. این تیم بازیکن سرشناسی ندارد و اکثر بازیکنانش درلیگ داخلی بازی می‌کنند. هدایت بولیوی را سزار فاریاس ونزوئلایی برعهده دارد. البته فاریاس به صورت همزمان سرمربی استرانگست، پرافتخارترین و مشهورترین تیم بولیوی هم است. بولیوی حدود 3 ماه پیش در دیداری دوستانه به مصاف صربستان رفته و با نتیجه سنگین 5 بر یک شکست خورده است. این تیم در ادامه دیدارهای دوستانه خود به مصاف تیم‌های آسیایی نیز رفته است. بولیوی حدود یک ماه پیش با عربستان دیدار کرد و به تساوی 2 بر 2 رسید. این تیم در ادامه قصد داشت با کویت بازی کند که کنسل شد و پس از آن با میانمار بازی کرد و به پیروزی 3 بر صفر رسید. فوتبال بولیوی در سال‌های اخیر افت کرده و آخرین حضور این تیم در جام جهانی به ۱۹۹۴ برمی‌گردد. به هر حال، کاچی به از هیچی است و بهتر از بازی درون تیمی است که ملی‌پوشان چند روز پیش برابر هم انجام دادند، آن هم در روزی که عراق - هم گروهی تیم ملی - با آرژانتین بازی کرد!
کی‌روش: کارمان را می‌کنیم و منتظر مُسکن‌ها می‌مانیم
کی‌روش روز گذشته در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر بولیوی که در ساختمان پِک برگزار شد، شرکت کرد. برگزاری این نشست در ساختمان پک به ‌جای محل اصلی نشست‌های خبری باعث تعجب برخی از خبرنگاران شد! نکته جالب اینکه در محل برگزاری نشست خبری کی‌روش عکس‌هایی از بازیکنان و اسطوره‌های تیم ملی در سال‌های گذشته به چشم می‌خورد و عکس سید جلال حسینی هم بالای سر کی‌روش بود!
کی‌روش صحبت‌های خود را این گونه آغاز کرد: «مطمئناً بازی خوبی مقابل بولیوی خواهیم داشت. واکوس و راموس بازیکنان خوب بولیوی هستند. این دیدار فرصت مناسبی برای بازیکنان ایران پیش از آغاز جام ملت‌های آسیاست.» وی با بیان این که همه کارهایش را با دلایل خاصی انجام می‌دهد، گفت: «دلیل این که تصمیم گرفتم کنفرانس مطبوعاتی را در ساختمان PEC برگزار کنم، این است که خبرنگاران رابط میان ما و هواداران هستند. این ساختمان برای لذت بردن افراد محدودی ساخته نشده،‌ بلکه ساخته شده در خدمت مردم ایران باشد. هر گوشه و بخشی از این ساختمان ادای احترامی به زحمتکشان فوتبال ایران است. عکس بازیکنانی بر دیوار نصب شده که بیش از ۱۰۰ بازی برای تیم ملی انجام داده‌اند. هیچ کس به تنهایی برای تیم‌ ‌ملی کسب افتخار نکرده،‌ بلکه همه با هم برای ایران افتخارآفرینی کردیم.»
سرمربی پرتغالی تیم ملی در ادامه به شرایط پیش رو تا جام ملت‌های آسیا هم اشاره کرد: «مطمئناً تغییرات خیلی بزرگ و رادیکالی در ترکیب تیم ملی نخواهیم داشت، زیرا زمان این کار را نداریم اما قطعاً سبک بازی ما در جام ملت‌ها با تورنمنت‌های قبلی تفاوت خواهد داشت. باید برای تحقق بخشیدن به این مسأله آمادگی کاملی داشته باشیم. اگر بخواهیم در جام ملت‌های آسیا موفق باشیم، باید در آماده‌سازی تیم ملی کار متفاوتی انجام دهیم. ما در حال حاضر در شرایط خوبی هستیم اما هنوز به هدف‌مان نرسیده‌ایم هر چند که بهتر از گذشته هستیم. متأسفانه سردردهایی داریم که اجازه نداده به اهداف‌مان برسیم. سؤال این است که آیا می‌خواهید این مسکن‌ها را برای قبل از جام ملت‌های به ما بدهید یا بعد از آن؟ در حال‌ حاضر ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و منتظر مُسکن‌ها و داروهای این سردردها هستیم. وقتی مسکن در اختیار ما قرار گیرد، کار ما راحت‌تر می‌شود.»
کی‌روش در پاسخ به این سؤال که آیا بازیکنانی مانند سید جلال حسینی و رامین رضاییان که برای جام جهانی و جام ملت‌ها از تیم‌ ‌ملی کنار گذاشته شده‌اند، هم همانند سردار آزمون شانس بازگشت به این تیم‌ را دارند؟ گفت‌: «من مطمئنم این سؤال به درستی برای من ترجمه شده. کلمه کنار گذاشتن مناسب نیست و نمایانگر حقایق و واقعیت‌ها نیست. تنها در لحظه و شرایطی می‌توانید از این اصطلاح استفاده کنید که کسی صاحب پیراهن، مکان یا جنسی باشد. شما درباره بازیکنی صحبت می‌کنید که عکس او بالای سر من است.» او با اشاره به تصویر سیدجلال که دقیقاً بالای سرش قرارداشت، گفت‌: «او 7 سال و نیم در تیم‌ ‌ملی حضور داشت و توانست بازی‌های زیادی را انجام دهد. اگر لازم شود، درهای تیم‌ ‌ملی برای بازیکنی مانند سیدجلال حسینی باز است. ما باید رو به جلو حرکت کنیم. اگر رو به جلو حرکت نمی‌کردیم به جای سردار آزمون، علی دایی در این جلسه حضور داشت. از سردار عذرخواهی می‌کنم اما به او می‌گویم اگر می‌توانستم علی دایی را به جای او انتخاب می‌کردم. این فوتبال است و همه بازیکنان روزی از تیم می‌روند. حسینی به خاطر یک دلیل برای همیشه در قلب من جای خواهد داشت. من با  پیراهن شماره 4 او توانستم چهارمین حضورم در جام جهانی را جشن بگیرم. بعد از بازی آخر تیم‌ ‌ملی در مقدماتی جام جهانی، پیراهن شماره 4 او را برای خودم برداشتم.»
سزار فاریاس، سرمربی بولیوی هم در بخشی از صحبت‌هایش در نشست خبری گفت: «بازی جذاب و خوبی خواهیم داشت. ایران تیم بزرگی است و دو تیم با سبک بازی مختلف از دو قاره برابر هم قرار می‌گیرند. بولیوی بازیکنان خوبی دارد که از نظر سازماندهی و پاسکاری خوب عمل می‌کنند. ایران هم از نظر تاکتیکی، تیمی قوی است.»
شجاعی: تمام تمرکز قهرمانی در جام ملت‌هاست
مسعود شجاعی، کاپیتان تیم‌ ‌ملی هم که در این کنفرانس حضور داشت، گفت: «در سال‌های گذشته، ثبات نداشتن در تیم‌ ‌ملی تأثیرگذار بوده. پس از سال ۲۰۰۶ و کنار رفتن برانکو از تیم‌ ‌ملی، قلعه‌نویی و مربیان دیگر هدایت تیم ملی را برعهده گرفتند که همین بی‌ثباتی به ضرر تیم‌ ‌ملی تمام شد. مطمئناً ثبات به تیم فوتبال ایران کمک زیادی می‌کند.» وی ادامه داد: «مشکلات برای ما همیشه وجود داشته و بارها درباره آن صحبت کرده‌ایم. مسئولان ورزش اگر می‌خواهند بعد از ۴۰ سال به جام ملت‌های آسیا دست یابیم، باید به ما رسیدگی کنند و توجه‌شان را بیشتر کنند. هدف خوشحال کردن مردم است و تمام تمرکز ما روی قهرمانی در جام ملت‌هاست.»
آزمون: اولویت هر کسی خانواده است
سردار آزمون، مهاجم تیم ملی هم در این نشست خبری، برای نخستین بار درباره خداحافظی‌اش از تیم ملی صحبت کرد. وی گفت: «به خاطر مسائل خانوادگی از تیم‌ ‌ملی خداحافظی کرده بودم. برای همه افراد اولویت، خانواده‌ است. تصمیمم را با کی‌روش و مسعود شجاعی در میان گذاشته بودم. این دو نفر برای من زحمات زیادی کشیدند تا به شرایط سابق بازگردم.» وی با بیان اینکه حال خودش و خانواده‌اش بهتر شده است، گفت‌: «من روحیه‌ام را از دست داده بودم. از همه مهم‌تر اینکه الان در تیم‌ ‌ملی هستم و این اتفاق با حمایت‌های تاج و کی‌روش محقق شده و جلسه با آنها بسیار امیدوارکننده بود.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد