hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیشترین میزان سرایت کرونا توسط ناقلین بی‌علامت است

بیشترین میزان سرایت کرونا توسط ناقلین بی‌علامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طبق بررسی‌هایی که توسط تیم‌های اپیدمیولوژی دانشگاه انجام شده بیشترین میزان آلودگی و سرایت ویروس کرونا در درجه اول توسط ناقلین بدون علامت انتقال یافته است.

پیمان نامدار اظهار داشت: برخی از مردمی که به کرونا مبتلا شده‌اند فاقد هرگونه علامتی بوده و تصور می‌کنند به بیماری کویید مبتلا نشدند درحالی که این افراد مستعد انتشار ویروس در جامعه هستند. 
وی با بیان اینکه رعایت قرنطینه خانگی، استان قزوین را به وضعیت سفید نزدیک می‌کند افزود: هر چند آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر در قزوین نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته اما به سبب اینکه شهرستان‌های قزوین، تاکستان و بویین‌زهرا هنوز در وضعیت نارنجی هستند نباید محدودیت‌های کرونایی را کنار بگذاریم.
 نامدار عنوان کرد: شهرستان‌های آبیک، آوج و البرز در وضعیت زرد قرار دارند در حالی که باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی با قدرت ادامه یابد زیرا در غیر این صورت دوباره شاهد بروز وضعیت نارنجی و قرمز در استان خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه یکی از عوامل مهم افزایش شیوع کرونا عدم رعایت قرنطینه خانگی بود، افزود: برخی از مردم که تست مثبت داشتند، متاسفانه طول مدت قرنطینه خانگی را رعایت نکرده و موجب افزایش شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه شدند.
وی با بیان اینکه برخی از افراد در شروع بیماری دچار ضعف، بی‌حالی و علائم تنفسی می‌شوند و نیاز به اقدامات درمانی، بستری داشته و حتی در بعضی مواقع باید به I.C.U منتقل شوند، عنوان کرد: متاسفانه گروهی از بیماران تنها تست مثبت داشته و علائم ویژه‌ای ندارند این در حالی است که این افراد در صورت عدم رعایت قرنطینه باز هم می‌توانند باعث آلودگی تعداد زیادی از افراد شوند.
نامدار تصریح کرد: یک ناقل بی علامت در یک مجلس عروسی توانسته بود بالغ بر 150 نفر از افراد سالم را آلوده کند به همین سبب یکی از مطالبات سیستم بهداشت از دستگاه‌های نظارتی و انتظامی برخورد قاطع و اعمال جریمه با افرادی است که عمدا و با علم به وجود علائم قطعی بیماری و تست مثبت، قرنطینه خانگی را رعایت نکرده و مجدد باعث انتقال وسیع بیماری می‌شوند.
وی با اشاره به ماده 688 قانون مجازات اسلامی؛ اگر فردی سلامت مردم را به خطر اندازد باید تا یکسال حبس شود، اظهار داشت: بهتر است جرائم نقدی معادل این قانون در استان به دقت اجرایی شود تا هر چه زودتر به وضعیت مطلوب دست یابیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد