hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کرونا ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری قم آسیب زد

کرونا ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری قم آسیب زد

مدیرکل میراث فرهنگی؛صنایع‌دستی و گردشگری استان قم گفت: کرونا ویروس در این مدت بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری قم آسیب وارد کرده است. 

به گزارش رویداد ایران_قم،حمید یزدانی ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری که با هدف بررسی میزان خسارتهای وارد شده به بخش گردشگری و هم چنین نحوه استفاده از بسته های حمایتی کرونایی دولت در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اتکای استان به بخش زائر پذیری و گردشگری بیشترین خسارتها را این بخش تحمل کرده است و اکنون بیشتر واحدهای اقامتی، بین راهی و دافاتر گردشگری تعطیل هستند.

وی افزود: دفاتر خدمات و گردشگری 30 هزار میلیون ریال و تاسیسات گردشگری هم5 میلیون و579 هزار و 730 ریال و در بخش راهنمایان گردشگری نیز 53 میلیون و 300 ریال ضرر وارد شده است، هم چنین در حوزه موسسات آموزش گردشگری 12 هزار و 360 میلیون ریال خسارت وارد شده است که در جمع تا آخر آبان ماه بالغ بر5 میلیون و 876 هزار و 390 ریال برآورد کل خسارتها است.

به گفته وی، در حال حاضر در استان 36 هتل آپارتمان؛ 26 مهمانپذیر و 107 خانه مسافر و هم چنین 2 بومگردی و با ظرفیت 11 هزار و 25 تخت فعالیت دارند که میانگین ضریب اشغال هرکدام تا آخر آبانماه 3 درصد و میانگین نرخ اتاق 2 میلیون و600 هزار ریال و در یک هزار و 600 مجموع اتاق ظرفیت فعالیت دارند.

وی بیان کرد: میزان خسارتهای وارده به هتل های استان تا اواخر آبانماه 2 میلیون و884 هزار و 500 ریال است و چالشی که با آن روبرو هستیم عوارض شهرداری وبدهی های مالیاتی است که با وجود تعطیل بودن این واحدها باید پرداخته شود واحدی که درآمد ندارد چگونه می تواند بدهی و مالیات پرداخت کند؟

راهکارهایی برای حمایت از بخش گردشگری 

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم در ادامه بیان کرد: برای حمایت از گردشگری باید عدم دریافت هزینه های حامل انرژی وفق بسته های حمایتی ستاد کرونا وهیات دولت مد نظر باشد هم چنین تسهیلات دریافتی طبق بسته حمایتی ستاد ملی کرونا امهال شود و دیگر این که مالیات هم امهال شود .


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد