hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مازندران در شیب سرازیری شیوع کرونا؛ وضعیت هیچ شهری قرمز نیست

مازندران در شیب سرازیری شیوع کرونا؛ وضعیت هیچ شهری قرمز نیست

با توجه به اعمال محدودیت‌های جاده ای و صنفی، اکنون همه شهرهای استان مازندران از وضعیت قرمز خارج شدند.

مازندران استانی گردشگرپذیر و مسافرخیز بوده که همه ساله در همه ایام سال میزبان میهمانان داخلی و خارجی است. از سویی قرار گیری این استان در مسیر طریق الرضا (ع) و نزدیکی به پایتخت سبب شده که سه محور ترانزیتی هراز، کندوان و سوادکوه در این استان همواره محل گذر مسافران و خودروهای غیر استانی باشد.

با توجه به شیوع کرونا و قطع آمد و شد در این محورها، وضعیت شیوع ویروس منحوس کرونا تا حدودی روند کاهشی گرفته و اکنون همه شهرهای مازندران دارای وضعیت نارنجی و گاها زرد هستند. در صورت ادامه این روند باید منتظر وضعیت استندبای و گاها سفید در شهرهای استان باشیم.

هم اکنون بجز ساری مرکز مازندران، آمل، بهشهر و گلوگاه که از وضعیت قرمز به نارنجی آمدند و در وضعیت خطرپذیری بیشتری قرار دارند، وضعیت سایر شهرهای استان به سمت زرد و گاها سفید سوق می یابد.

در صورت ادامه طرح منع آمد و شد خودروهای غیربومی به شهرهای استان و کاهش ساعت کار ادارات و صنوف، می‌توان مازندران را از وضعیت حاد به سمت استیبل هدایت کرد و می‌توان گفت: مازندران از استانهایی بوده که از موج سوم شیوع کرونا عبور کرده است.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگویی  با اشاره به اینکه 186 بیمار مشکوک به کرونا در 24 ساعت گذشته در استان بستری شدند، اظهار داشت: در این مدت 185 نفر از افراد مشکوک به کرونا که بستری بوده از بیمارستان‌ها مرخص شدند.
وی افزود: 24 بیمار در مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل پذیرش  و 31 نفر ترخیص شدند.187 بیمار اکنون در مراکز درمانی بابل بستری و 31 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
به گفته موسوی، مازندران از پیک سوم شیوع کرونا عبور کرده و باید مراقبت‌ها تداوم داشته باشد تا شاهد شیوع مجدد ویروس کرونا در استان نباشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد