hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش ۴ برابری صدور پروانه ساخت و ساز در یکی از مناطق تهران بدون مصوبه شورای شهر

افزایش ۴ برابری صدور پروانه ساخت و ساز در یکی از مناطق تهران بدون مصوبه شورای شهر

شهرداری یکی از مناطق شهر تهران بدون هرگونه مصوبه قانونی شورای شهر، عوارض ساخت و ساز یک بنا در این منطقه را تا ۴ برابر افزایش داده است!
اگرچه شورای شهر تهران بارها اعلام کرده است که دریافت  عوارض ساخت و ساز از سوی شهرداران مناطق باید بر اساس ضوابط و مقررات و همچنین ارقام تصویب شده در شورای شهر تهران باشد، اما شهرداری منطقه 2 تهران در اقدامی قابل تامل و عجیب بدون در اختیار داشتن هرگونه مصوبه ای، عوارض ساخت و ساز یک بنا در این منطقه را تا 4 برابر افزایش داده است. برخی از مسئولان این شهرداری در پاسخ به انتقاد متولی ملک مذکور بر نبود مصوبه‌ اذعان کرده‌‌اند.
گفتنی است که براساس مصوبات شورای شهر، تمام شهرداران مناطق و نواحی ملزم به رعایت تمام مصوبات ابلاغ شده از سوی این شورا در تمام حوزه‌ها از جمله صدور پروانه و دریافت عوارض ساخت و ساز شده‌اند.
متولی ملک مذکور در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم گفت: مراحل مقدماتی صدور پروانه ساخت و ساز ملک را در ما‌ه‌ها‌ی پایانی سال گذشته انجام داده‌ام اما به دلیل بروز و شیوع بیماری کرونا به ناچار در روند صدور پروانه وقفه‌ای حاصل شد. شهرداری منطقه 2 در پیگیری‌های بعدی اقدام به صدور قبض عوارض ساخت و ساز به صورت علی‌الحساب و با افزایش 4 برابری نسبت به سال گذشته کرده است! برخی از مسئولان این شهرداری در واکنش به انتقادات و اعتراضات بنده اگرچه به نبود مصوبه قانونی نسبت به این افزایش تعجب برانگیز عوارض ساخت و ساز کرده‌اند اما نسبت به دریافت آن اصرار دارند و تاکید کرده‌اند که  در غیر این صورت شهرداری شهرداری پروانه‌ای برای مالک صادر نخواهد کرد!
وی از اعضای شورای شهر تهران خواسته تا نسبت به این‌گونه رفتارها و اقدامات خارج از قانون شهرداری منطقه 2 ورود کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد