hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هیچ کمبودی در کالاهای اساسی بازار همدان وجود ندارد/ صادرات بی‌رویه تخم‌مرغ را گران کرد

هیچ کمبودی در کالاهای اساسی بازار همدان وجود ندارد/ صادرات بی‌رویه تخم‌مرغ را گران کرد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: با توجه به شب یلدا و افزایش تقاضای مردم برای خرید کالاها، هیچ گونه کمبودی در سطح بازار وجود ندارد و گرانی‌تخم مرغ مربوط صادرات بی‌رویه است.

داریوش صفاری ،اظهار داشت: از هفته پیش تاکنون نظارت بر بازار و کالاهای اساسی موجود در بازار تشدید شده و با متخلفان برخورد شده است.

وی با بیان اینکه در طول 5 روز گذشته 120 پرونده برای واحدهای متخلف تشکیل شده است تصریح کرد: در این ایام نظارت بر کالاهای پر مصرفی مانند مرغ، گوشت قرمز، برنج، میوه، آجیل، شیرینی و تخم مرغ تشدید شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان همدان با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلو مرغ در بازار همدان 20 هزار و 400 تومان تعیین و اعلام شده است گفت: فروش مرغ به قیمت بالاتر از نرخ مصوب تخلف بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

صفاری با تأکید بر اینکه بازرسان ما به صورت روزانه وضعیت بازار مرغ را رصد می‌کنند اظهار داشت: ممکن است برخی واحدها در نقاط حاشیه‌ای و دور از چشم بازرسان اقدام به گرانفروشی کنند که از مردم می‌خواهیم گرانفروشی واحدها را به سامانه 124 گزارش دهند.

وی درباره افزایش قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر نیز تصریح کرد: گرانی تخم مرغ یک موضوع کشوری است و علت آن هم مربوط به صادرات بی‌رویه است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان همدان افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم مرغ 14 هزار و 500 تومان اعلام شده که فروشگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.

صفاری با بیان اینکه در برخی واحدها تخم مرغ به صورت شانه‌ای به فروش می‌رسد گفت: قیمت هر شانه متناسب با سایز و وزن تخم مرغ‌ها بین 29 تا 32 هزار تومان است.

وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گو به فراوانی انواع روغن در فروشگاه‌های همدان اشاره کرد افزود: روغن جامد که در یک دوره با کمبود مواجه بود اکنون به اندازه تقاضا در بازار موجود است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد