hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > کاهش ۷۰ درصدی فروش شیرینی در شهرکرد؛کرونا و گرانی مواد اولیه، کام شیرینی‌فروشان را تلخ کرد

کاهش ۷۰ درصدی فروش شیرینی در شهرکرد؛کرونا و گرانی مواد اولیه، کام شیرینی‌فروشان را تلخ کرد

رئیس اتحادیه قنادان و بستنی‌فروشان شهرستان شهرکرد گفت: تعطیلی‌های بی‌مورد کرونایی و گرانی صد در صدی مواد اولیه باعث شده است ضرر زیادی به شیرینی‌فروش‌ها وارد شود به طوری که می‌توان گفت فروش شیرینی‌فروشان ۷۰ درصد کاهش داشته است.
فرشاد امینیان  اظهار داشت: مشکلات صنف قنادی در روزهای کرونایی فرا مشکل بود، شیرینی یک مواد غذایی رو باز است که مردم از خرید این محصول ترس دارند، در صورتی که همیشه از دستکش و ماسک استفاده می‌شد.
وی افزود: فروش قنادی‌ها حدود 30 درصد است و آن‌هم دو دلیل عمده دارد: یک کرونا و دوم گرانی مواد اولیه فروش را کاهش داده است، تعطیلی‌های بی مورد ضرر زیادی به شیرینی فروش‌ها وارد کرد.
رئیس اتحادیه قنادان و بستنی‌فروشان شهرستان شهرکرد با اشاره به تسهیلات برای صنوف آسیب دیده، بیان کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده، مرهمی بر زخم این صنف نبود چرا که این تسهیلات به ازای هرکارگر با بهره‌ 12 درصد بود.
وی افزود: گرانی مواد اولیه بیش از کرونا به ما آسیب وارد کرد، در سه ماهه گذشته آرد صد در صد افزایش قیمت داشته و بسیار موارد اولیه گران شدند.هیچ فکری به حال اصناف نشده است و این تسهیلات با شرایطی که گذاشتند، جوابگوی زیان‌های ما نیست.
امینیان یادآور شد: اکنون قنادی‌ها از مشاغل گروه دو به یک تغییر کردند که می‌توانند فعالیت کنند اما بستنی، آبمیوه، کافه‌تریا تا ساعت 18 می‌توانند فعالیت داشته باشند.هر روز بازرسی‌ها صورت می‌‌گیرد و تشدید یافته‌اند که این‌کار بسیار خوب است و همچنان ادامه دارد.
رئیس اتحادیه قنادان و بستنی‌فروشان شهرستان شهرکرد تصریح کرد: کیک یزدی 50 درصد، شیرینی خامه‌ای و دانمارکی 40 درصد افزایش قیمت داشته‌اند، بیش از صد در صد تورم مواد اولیه وجود دارد اما قیمت شیرینی را افزایش ندادیم‌.
امینیان بیان داشت: باید عرضه و تقاضا متعادل باشند، توان خرید در مردم استان کم است، به همین علت قیمت‌ها افزایش پیدا نکردند که به فروش همکاران لطمه وارد نشود و مردم بتوانند خرید کنند.
وی اظهار داشت: کیک یزدی 22، شیرینی تر 38 و دانمارکی 35 هزار تومان به فروش می‌رسد، می‌توان گفت فروش شیرینی فروشان 70 درصد کاهش داشته است.
امینیان در پایان خاطرنشان کرد: همه همکاران تعدیل نیرو انجام داده‌اند و از شیوع کرونا تا کنون سه قنادی بزرگ و مشهور تعطیل شد که دیگر ادامه کار نمی‌دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد