hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > برخی نانوایان در ارومیه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

برخی نانوایان در ارومیه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

مردم ارومیه از برخی نانوایی‌ها به دلیل عدم‌رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گلایه دارند و آن را تهدیدی برای سلامتشان دانسته و خواهان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی نانوایان هستند.
 با آغاز موج سوم ویروس کرونا عده زیادی از مردم به این ویروس مبتلا شدند و با توجه به این‌که نان از اصلی‌ترین خوراکی‌های سبد غذایی مردم است، رعایت نکات بهداشتی هنگام خرید و مصرف آن نقش بسیار مهمی در کاهش انتقال ویروس کرونا دارد اما متأسفانه این‌روزها با وجود شیوع مجدد کرونا، برخی از نانوایی‌ها بسیار عادی برخورد می‌کنند و در آن بهداشت رعایت نمی‌شود و مردم از این موضوع گلایه دارند.
شاید پلمب یا تعیین جریمه سنگین بتواند نانوا را نقره داغ کند و او را وادار به رعایت موارد بهداشتی برای حفظ سلامت مردم کند اما نانوا در مواجهه با افرادی که با توصیه و تذکر به هیچ راهی هدایت نمی‌شوند، مستاصل مانده و چاره‌ای جز همراهی با آنان برای حفظ درآمد خود ندارد.
البته مردم برخی مناطق آگاهی و حتی حساسیت بیشتری نسبت به حفظ بهداشت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی دارند و این حساسیت نانوای آن مناطق را وادار به رعایت بیشتر موارد و دستورالعمل‌های صادره از مراجع قانونی می‌کند اما ساکنان برخی مناطق دیگر با نانوایی که قصد رعایت بهداشت را دارد، مقابله کرده و گاهی نانوا را هم با خود همراه می‌سازند.
برخی نانوایان کارت‌خوان ندارند
پرویز صادقی یکی از شهروندان در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی نانوایان سطح شهر ارومیه اظهار داشت: روزانه برای تهیه نان به نانوایی‌های مختلف سطح شهر مراجعه می‌کنم اما کمتر واحدی نسبت به رعایت نکات بهداشتی مقابله با کرونا اقدام می‌کند.
وی افزود: حتی برخی نانوایان نه تنها هنوز به دلیل نداشتن دستگاه کارتخوان از مشتریان پول نقد دریافت می‌کنند که موارد کوچک بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و دستکش یک بار مصرف را رعایت نکرده و مانند روزهای عادی و گذشته اقدام به پخت نان و تحویل آن به مشتریان می‌کنند.
شهروند دیگری در این زمینه بیان کرد: متاسفانه برخی از مشتریان با وجود اینکه ماسک می زنند، به هیچ وجه فاصله اجتماعی را رعایت نکرده و متاسفانه با سهل‌انگاری در رعایت فاصله اجتماعی باعث گسترش و افزایش ویروس کرونا می‌شوند.
وی بیان کرد: نانوایی‌های محله‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم تمامی موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و برای دریافت پول از کارت‌خوان و ماسک استفاده کرده و از داخل شدن مشتریان به پشت میز پیشخوان نانوایی جلوگیری می‌شود.
این شهروند بیان کرد: اگر شهروندان تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی‌ها بپرهیزند شاید با گسترش این بیماری در استان روبه رو نشویم.
جبار یکی از متصدیان نانوایی با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون، دریافت پول نقد در نانوایی کمتر شده است اظهار داشت: در این مدت یک نفر را با دستکش یک بار مصرف، ماسک و مواد ضدعفونی در کنار دستگاه کارتخوان قرار داده‌ایم تا پول نقد از مشتریان دریافت نشود.
وی گفت: از مشکلات بزرگ نانوایان، عدم رعایت فاصله اجتماعی است که مشتریان در انتظار صف متاسفانه نسبت به رعایت فاصله بی توجه هستند و که تا حدودی سعی کرده‌ایم علاوه بر نصب این هشدار در واحد نانوایی به صورت شفاهی نیز تذکر دهیم.
عباد از دیگر نانوایی است که از بچگی در نانوایی پدرش مشغول کار بوده در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این واحد گفت: چندین بار اقدام به تهیه کارت‌خوان کرده‌ایم اما موفق به تهیه آن نشدیم.
وی بیان کرد: پول‌های نقد مشتریان توسط فرد دیگری دریافت می‌شود که هیچ سر و کاری با نان‌های پخته شده ندارد.
این متصدی نانوایی در ادامه بیان کرد: تا حد امکان نکات بهداشتی را رعایت می‌کنم و به شهروندان نیز توصیه می‌کنم هنگام خرید نان سفره به همراه داشته باشند.
نانوای دیگری در مورد پرداخت پول نان از سوی مشتریان گفت: از مشتریان تقاضا شده که حتما برای خرید نان از کارت بانکی استفاده کنند اما متاسفانه برخی از افراد همچنان برای خرید نان پول پرداخت می کنند و به تسریع انتشار آلودگی های پول نقد دامن می زنند.
وی بیان کرد: درسته تاکنون اقلام بهداشتی در اختیار نانوایان قرار نگرفته و برخی با هزینه خودشان لوازم بهداشتی را برای کارگران تامین کرده‌اند اما هرگز  بدون ماسک در این نانوایی فعالیت نکرده‌ایم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد