hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۸۰درصد شهرستان‌های ایلام وضعیت زرد‌ کرونایی دارند

۸۰درصد شهرستان‌های ایلام وضعیت زرد‌ کرونایی دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وکاهش آمارهای کرونا، ۸۰درصد شهرستان‌های ۱۲گانه استان ایلام به زرد تبدیل شد.
محمد کریمیان  اظهار داشت: نتیجه حاصله از همراهی مردم در استان ایلام به کاهش آمار مبتلایان به کرونا ویروس ختم شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تغییر وضعیت‌ها بر اساس تعداد بستری‌ها مشخص می‌شود و کاهش بستری‌ها نشانه خوبی از روند رو به رشد رعایت پروتکل‌ها توسط جامعه هدف و تغییر وضعیت از نارنجی به زرد است.
کریمیان با یادآوری شکنندگی این وضعیت خاطر نشان کرد: بهبود وضعیت و کاهش آمار مبتلایان به منزله تمام شدن کرونا نیست بلکه این وضعیت ما را به این نتیجه می‌رساند که رعایت پروتکل‌های پیشگیرانه بهترین راه عبور از تبعات کرونا است و غفلت از آن نیز سبب بازگشت دوباره این ویروس خواهد بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام حضور در تجمعات، محیط‌های بسته و بی توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی را کماکان خطر بالقوه برای آلودگی به کرونا عنوان کرد و گفت: دورهمی‌های خانوادگی که نقش 52 درصدی در آلودگی دارند خطر پیش‌رو در افزایش آمار مبتلایان خواهد بود.
وی زمینه ایجاد مجدد دورهمی‌ها و تجمع در محیط‌های بسته را مراسم «یلدا» عنوان و افزود: موج جدید سرما و دورهمی‌های «یلدا» می‌تواند وضعیت را در استان ایلام دگرگون کند و شرط ماندگاری وضعیت کاهشی آمار مبتلایان برگزاری مجازی «یلدا» خواهد بود.
کریمیان، رعایت 95 درصدی پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم در ایلام را نقطه امیدوار کننده برای اراده مردم به قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا دانست و گفت: مردم از تبعات و ترفنده‌های ویروس کرونا بر حذر باشید و غافلگیر نشوید که شیوع کرونا غیر قابل پیش‌بینی است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد