hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ۷ نشانه هشداردهنده کمبود ویتامین دی را جدی بگیرید

۷ نشانه هشداردهنده کمبود ویتامین دی را جدی بگیرید

کمبود ویتامین دی در بدن دارای علائم و نشانه هایی است که هر فرد باید آنها را جدی گرفته و در صدد رفع آنها برآید.
بسیاری از افراد در معرض خطر کمبود ویتامین دی قرار دارند و اما خودشان   علائم آن  را نمی دانند، در این مطلب با ۷ علامت آشنا می‌شویم که نشان می‌دهند شما در معرض کمبود ویتامین D هستید.
۱. بیماری لثه
اگر پس از مسواک زدن و کشیدن نخ دندان لثه‌تان دچار قرمزی یا خونریزی می‌شود، ممکن است در معرض کمبود ویتامین D باشید. دندانپزشک و پزشک می‌تواند به شما در حل این مسئله کمک کند، اما خوشبختانه افزودن این ویتامین به رژیم غذایی یا صرف زمان بیشتر برای جذب آفتاب بسیار آسان است.
۲. احساس خستگی در طول روز
آیا شب‌ها از خواب بیدار می‌شوید و احساس آرامش نمی‌کنید؟ شاید بعد از چرت بعد از ظهر، احساس کنید که چندین روز است نخوابیده‌اید؟ احساس خستگی در طول روز به خوبی نشانگر کمبود است و باید سریعاً توسط پزشک رفع شود.
۳. افسردگی یا نوسانات خلقی
همه گاهی احساس اندوه دارند، اما اگر هر روز این مشکل را تجربه می‌کنید، وقت آن است که به یک متخصص مراجعه کنید. هنگامی که شما زمان کافی را در معرض آفتاب می‌گذرانید، مغز شما هورمونی ترشح می‌کند به نام سروتونین که به شما کمک می‌کند احساس خوبی داشته باشید.
بدون آفتاب و ویتامین D، این هورمون وجود ندارد و نتیجه آن احساس افسردگی یا تغییرات خلقی است.
۴. درد عضلات یا مفاصل
درد مزمن در عضلات و مفاصل، می‌تواند بازتاب مستقیم کمبود ویتامین D در بدن باشد. یک خطر کمبود ویتامین D که افراد تجربه کرده‌اند حساسیت بسیار زیاد به درد است. اگر کمبود ویتامین دی داشته باشید، درد‌های معمولی هم بسیار شدیدتر حس می‌شوند.
۵. احساس فرسودگی دارید
احساس فرسودگی زمانی است که بدن انرژی لازم را برای ادامه کار به طور معمول ندارد. هنگامی که احساس فرسودگی دارید، طبیعی است که اضطراب و احساس بی‌حالی کلی بدن شما را تسخیر کند. هرچه زمان بیشتری را زیر نور آفتاب بگذرانید، از نظر جسمی وضعیت بهتری خواهید داشت.
۶. دائم بیمار شوید
افرادی که از کمبود ویتامین رنج می‌برند اغلب به آنفولانزا یا سایر مشکلات تنفسی مبتلا می‌شوند. ویتامین D نقش مهمی در مهار التهاب سلول‌های سیستم ایمنی بدن دارد، بنابراین کمبود این ویتامین فقط منجر به افزایش مشکلات می‌شود.
۷. تعریق در جا‌های غیرمعمول بدن
مثلا اگر سرتان عرق می‌کند، ممکن است لازم باشد با پزشک‌تان صحبت کنید، زیرا احتمال کمبود ویتامین D وجود دارد. این نشانه ممکن است در بزرگسالان اتفاق بیفتد، اما این یک علامت واضح در نوزادان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد