hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آذربایجان غربی| وضعیت دریاچه ارومیه همچنان بحرانی است

آذربایجان غربی| وضعیت دریاچه ارومیه همچنان بحرانی است

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ریالی برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه تخصیص نیافته است.


فرهاد سرخوش بابیان اینکه در حال حاضر وضعیت دریاچه ارومیه همچنان بحرانی است و به دلیل شدت گرما در فصل تابستان شاهد تبخیر آب دریاچه ارومیه بودیم افزود: امروز سطح تراز دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۰ متر و ۲۵ سانتیمتر رسیده که مشابه وضعیت سال گذشته بوده و تنها دو سانتیمتر افزایش نشان می‌دهد.

او با تکذیب انتشار برخی اخبار مبنی بر اینکه دریاچه ارومیه نسبت به پنج سال گذشته رکورد زد اظهار داشت: امسال بارندگی قابل‌توجه و یا ورودی به دریاچه ارومیه نداشته‌ایم که شرایط به مرز رکورد زنی برسد متأسفانه دریاچه ارومیه همچنان در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.

سرخوش بابیان اینکه هم‌اکنون وسعت دریاچه ارومیه به یک هزار و ۶۹۸ کیلومتر رسیده و آب موجود دریاچه نیز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است گفت: وضعیت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با ابراز گلایه از تخصیص نیافتن اعتبارات طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه از ابتدای سال تاکنون عنوان کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان امسال برای اجرای طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ابلاغ‌شده ولی هنوز سازمان برنامه‌وبودجه کشور این اعتبار را تخصیص نداده است. سرخوش بابیان اینکه امسال باوجود پیگیری‌های مکرر، ریالی به طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده نشده است افزود: با توجه به شرایط جوی منطقه فصل کاری در استان رو به پایان است و به دلیل عدم تزریق اعتبارات موردنیاز، طرح‌ها اجرایی نشده‌اند.

رئیس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص آخرین وضعیت روند اجرایی طرح انتقال آب از سد کانی سیو به دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: این طرح بزرگ‌ترین پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه است که تاکنون هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و امسال نیز ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای آن اختصاص‌یافته است. سرخوش بابیان اینکه امسال تنها برای این طرح از طرح‌های ستاد احیای از محل صندوق توسعه ملی به آن اعتبار اختصاص داده‌اند اظهار داشت: این پروژه بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اواخر سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

او تصریح کرد: بعد از بهره‌برداری از پروژه خط انتقال، باید سالانه ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه انتقال داده شود تا مطابق نقشه طراحی‌شده ۱۰ ساله دریاچه به تراز اکولوژیک و نرمال خود برسد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد