hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۶۴درصد آمار ابتلا به کرونا در استان قزوین به‌دلیل تماس با فرد بیمار است

۶۴درصد آمار ابتلا به کرونا در استان قزوین به‌دلیل تماس با فرد بیمار است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین گفت: عامل اصلی ابتلا به کرونا در استان تماس با فرد بیمار است و ۶۴درصد موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به این دلیل اتفاق افتاده است.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره مهمترین دلایل و عوامل ابتلا به ویروس کرونا در بین بیماران کرونایی بستری و سرپایی استان اظهار داشت: عامل اصلی ابتلا به کرونا در استان قزوین تماس با فرد بیمار است و 64درصد موارد ابتلا به بیماری کووید-19 به این دلیل اتفاق افتاده است.

وی تشکیل اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی را عامل اصلی انتقال و شیوع ویروس کرونا در استان قزوین دانست و اضافه کرد: در واقع بیماران کرونایی ما در این گردهمایی‌های و تجمع‌های خانوادگی از طریق برخورد نزدیک با فرد بیمار یا ناقل ویروس کرونا به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اند و این دورهمی‌های خانوادگی عامل 41درصد از انتقال کرونا از فردی به فرد دیگر در استان قزوین است.

نامدار ادامه داد: همچنین استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی به ویژه تاکسی و خرید از بازار و مراکز تجاری از عوامل مهم دیگر انتقال و شیوع کرونا در بین هم‌استانی‌هاست که باید مردم حتی‌الامکان از حضور در این اماکن خودداری کنند.

بزرگترین نگرانی دانشگاه علوم پزشکی دورهمی‌های یلدایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزاری دورهمی‌های خانوادگی را در روزهای قبل از یلدا و شب یلدا را بزرگ‌ترین نگرانی مسئولان این دانشگاه برای کنترل و مدیریت بیماری کرونا دانست و یادآور شد: با وجود هشدار‌های مرتب و مکرر مسئولان بهداشتی کشور و استان مشاهدات میدانی ما نشانگر این است که برپایی این دورهمی‌های خانوادگی همچنان ادامه دارد.

نامدار همراهی مردم برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی را مهمترین عامل در پیشگیری از ایجاد موج همه‌گیری کرونا در روزهای منتهی به یلدا دانست و گفت: اگر شدیدترین برخوردها و الزامات اجرایی را هم برای جلوگیری از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی اعمال کنیم، اگر خود مردم با ما همراهی نکنند، در نهایت موفق نخواهیم شد؛ چون افرادی که می‌خواهند این دورهمی‌ها را برپا کنند، بالاخره راه فراری پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به نزولی شدن روند ابتلا به کرونا در استان به خاطر اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی افزود: با این حال هنوز وضعیت کرونایی استان قزوین نارنجی است و وضعیت نارنجی به این معناست که شرایط بسیار شکننده و متغیر است و به محض اینکه سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش بیابد، رنگ کرونایی استان دوباره قرمز خواهد شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد