hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > جریمه یک میلیونی برای ۷۰ هزار خودرو در استان فارس؛ ۴۶۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد

جریمه یک میلیونی برای ۷۰ هزار خودرو در استان فارس؛ ۴۶۰ واحد صنفی متخلف پلمب شد

از ابتدای شروع طرح محدودیت کرونایی و با مشخص شدن شهرهای قرمز، نارنجی و زرد حدود ۷۰ هزار دستگاه خودروی متخلف به علت عدم رعایت قوانین جریمه یک میلیون تومانی شد.
 اعمال محدودیت‌های بیشتر برای کنترل بیماری کرونا در 2 تا 3 هفته اخیر در شهرها و استان‌های مختلف در حال اجرا است. در مدت 10 ماهی که از درگیری کشور با بیماری کووید 19 می‌گذرد برای نخستین بار است که منع تردد شبانه و منع تردد با اعمال جریمه سنگین بین شهرهای مختلف اجرا می‌شود.
این امر سبب شده که بسیاری از افراد جریمه مالی شوند که این رقم در استان فارس طبق گفته رئیس پلیس راه شمال استان فارس جریمه یک میلیون تومانی 70 هزار دستگاه خودروی متخلف بوده است.
رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: از ابتدای شروع طرح محدودیت کرونایی و با مشخص شدن شهرهای قرمز، نارنجی و زرد، حدود 70 هزار دستگاه خودروی متخلف به علت عدم رعایت قوانین جریمه یک میلیون تومانی شد.
سرهنگ عبدالهاشم دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با بیان اینکه از ابتدای شروع طرح محدودیت کرونایی تاکنون 195 هزار تردد خودروهای غیرمجاز توسط دوربین‌های جاده‌های ثبت شده است اظهار داشت: در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت ترددها، حدود 70 هزار خودروی متخلف و ناقض جریمه یک میلیون تومانی شد.
وی افزود: در این مدت به 62 هزار و 500 راننده تذکر شفاهی و ارشادی داده شد و از ورود یا خروج از محدوده 17 هزار دستگاه خودرو به شهرهای استان نیز جلوگیری شد.
رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: همچنین 860 دستگاه خودرو اعمال قانون 500 هزار تومانی و 70 هزار مورد جریمه یک میلیون تومانی توسط ماموران پلیس و به صورت فیزیکی انجام شده است.
در همین راستا نیز محمدرضا امیری فرماندار شیراز هم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه همشهریان شیرازی، اصناف و بازاریان در اجرای محدودیت‌های کرونایی همکاری خوبی با ستاد کرونا داشتند و مشارکت و همت مردم و مسئولان تا ریشه کنی بیماری ویروس کرونا ادامه دارد، میانگین رعایت اصناف و همکاری با این طرح را 96 درصد اعلام کرد.
وی افزود: 236 گروه از بازرسان اتحادیه‌ها و اصناف شبانه روزی کار بازرسی و نظارت بر واحدها را عهده‌دار هستند که در 3 هفته اخیر 130 هزار بازدید از واحدهای صنفی انجام شده است.
امیری تصریح کرد: از ابتدای اجرای این طرح که از اول آذر به مدت سه هفته انجام شد به 8 هزار و 350 مورد تذکر شفاهی و کتبی داده شد و 460  واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.
رئیس ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونای شیراز در پایان از ممنوعیت برگزاری مراسم عزا و عروسی و حتی جلسات اداری غیرضروری خبر داد و تاکید کرد که در پیشگیری از شیوع بیماری کووید 19 همگی ما می‌توانیم ایفای نقش کنیم و در این زمینه رسانه‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی کرونا نقش تاثیرگذاری داشتند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد