hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > شهردار همدان: پل شهید همدانی زیر بار ترافیکی می‌رود

شهردار همدان: پل شهید همدانی زیر بار ترافیکی می‌رود

شهردار همدان با بیان اینکه به زودی عرشه اصلی در سطح دوم و سطح همکف پل شهید همدانی زیر بار ترافیکی می‌رود،گفت: با وجود همه مشکلات از جمله تحریم‌ها شهرداری و پیمانکار پروژه با جدیت کارها را دنبال می‌کنند تا این پروژه به بهره‌برداری برسد.
عباس صوفی با تشریح وضعیت پل غیر هم سطح شهید همدانی  این پروژه را به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرای شهرداری همدان دانست و اظهار داشت: در اقدامی کم نظیر ظرف مدت  10 ساعت بتن ریزی این پروژه شروع شده است تا با برچیدن داربست‌های نگهدارنده، عرشه اصلی در سطح دوم و سطح همکف زیر بار ترافیکی برود.
وی با بیان اینکه این بتن ریزی اقدامی کم نظیر در کشور است که طی آن 1800 مترمکعب بتن ریزی ظرف 10 ساعت انجام شد، افزود: در این عملیات عمرانی  1300 میلگرد در پل کار گذاشته شد، 56 میکسر و حدود 7 پمپ تلسکوپی نیز در حال بتن ریزی هستند.
شهردار همدان  با اشاره به اینکه از ابتدای شروع این دوره مدیریتی در شهرداری با عزم جدی و اراده مصمم در پی انجام این پروژه برآمدیم در حالی که کارگاه عمرانی این سازه عملا تعطیل شده بود، عنوان کرد: تحریم‌ها و دیگر رخدادهای فجیع اقتصادی هرگز نتوانست در برابر خواسته همکارانم مانع بچیند بنابراین علیرغم همه مشکلات با تمام توان کارها پیگیری شد و هم زمان با تلاش  ارزشمند پیمانکار پروژه، مدیریت شهری هم پشتیبانی مالی و نظارتی را انجام می‌دهد تا به نحو شایسته و کیفیتی در خور و مطابق با معیارهای کارشناسی این پروژه مراحل احداث خود را طی کند.
وی با تشریح مشکلات موجود بر سر راه این پروژه و تأثیر تحریم‌ها بر نیمه کاره ماندن آن گفت:  رهیافت شهرداری برای دستیابی به تجهیزات مورد نیاز این پروژه یک پروسه عجیبی را طی کرد به همین دلیل مقداری زمان‌بندی مورد نظر دچار جابجایی شد اما اکنون شاهد ظهور و بروز یک سازه خدمت‌رسان در جهت تسهیل عبور و مرور هستیم.
صوفی همچنین نقش بی‌بدیل نماینده مردم همدان در مجلس، حمایت‌های استاندار پرتلاش و همراهی شورای اسلامی شهر همدان را در پیشرفت این پروژه قابل ستایش دانست و افزود: هرچه وفاق و همدلی مجموعه مدیران و نخبگان شهر همدان صورت گرفته شاهد تحولات عظیم در توسعه همدان بوده‌ایم.
امیدوارم تا 20 روز آینده پل اصلی آماده بهره برداری و رفتن زیر بار ترافیک باشد
سرپرست پروژه پل سردار همدانی نیز در این باره با بیان اینکه بتن ریزی پل شهید همدانی ظرف 11 ساعت کامل شد، مطرح کرد: برای رسیدن به مرحله بتن ریزی پارت میانی عرشه پل سطح سوم در 3 ماه تلاش شبانه روزی 3 هزار و 300 مترمربع قالب بندی و 200 تن آرماتور در این عرشه به کار رفت و عملیات پیش تنیدگی با 100 تن کابل کامل شد.
مسعود معمارزاده ادامه داد: 1800 مترمکعب بتن ریزی که در این پل داشتیم بزرگ‌ترین بتن ریزی در کشور در حوزه عرشه و پل سازی محسوب می‌شود که با استفاده از 7 کارخانه تولید بتن، 56 میکسر حمل بتن و 7 دکل پمپ بتن به انجام رسید.
معمارزاده بیان کرد: هدف اصلی از این بتن ریزی این است که پل اصلی از میدان باباطاهر به جاده تهران به بهره برداری برسد که امیدواریم بعد از گذشت یک هفته به این مرحله برسیم.
سرپرست پروژه پل سردار همدانی با تأکید بر اینکه در دیگر بتن ریزی‌ها بعد از 14 روز به مقاومت مد نظر می‌رسیم بیان کرد: اما چون در بتن ریزی پل شهید همدانی از مصالح مرغوب استفاده شده است بعد از یک هفته به مقاومت مطلوب خواهیم رسید.
وی ادامه داد: وقتی به 80 درصد مقاومت یعنی 320 کیلوگرم بر سانتی مترمکعب برسیم عملیات پیش تنیدگی و کشیدن کابل‌ها را انجام می‌دهیم.
معمارزاده با اعلام اینکه  امیدوارم تا 20 روز آینده پل اصلی آماده بهره برداری و رفتن زیر بار ترافیک باشد تصریح کرد: این عرشه 4 دهانه دارد که عملیات پیش تنیدگی در دهانه مد نظر با 200 متر طول و 10 متر عرض به یک هفته زمان نیاز دارد و بعد از آن تزریق گروت انجام می‌شود و می‌توانیم داربست‌ها و سازه‌های نگهدارنده را از زیر عرشه باز کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد